Tuesday, November 29, 2016

Caracterele: suficientul

Chiar azi am avut de-a face cu situația în care o persoană cu multă suficiență în ea a plătit un preț exact pentru ceea ce credea că este calitatea sa de bază: patru ani cu executare. Suficiența este caracteristică oamenilor mediocrii care cred că puținul lor de instruire și de cultură le este arhisuficient pentru a privi pe toți de sus și pentru a le-o reteza scurt celor cu care intră în dialog, cum că ei nu sunt dispuși să primească sfaturi. Oamenii plini de suficiență au un mod special de a-i privi pe ceilalți, pe sub gene, cu ochii aproape închiși, ca semn al disprețului afișat și de netăgăduit. Ei își rup clipe din viața lor pentru a ne suporta pe noi ceilalți și de aceea au un rânjet enervant în colțuept al gurii.
Dacă sunt puși să definească sisteme de restricții de trecut de alții, cu siguranță că au nerușinarea de a nu și le aplica mai întâi lor și fac din definirea acestor sisteme de netrecut, un stindard de luptă a lor cu toți ceilalți. Numai că și în viața lor apar momente grele și sunt tratați exact după regulile strâmbe pe care ei le considerau perfecte. Atunci îi apucă durerile și urlă din toți rărunchii. M-am confruntat cu câțiva inși bântuiți masiv de suficiență și i-am plesnit de nu s-au văzut. Unul care își publicare icrele prin edituri de tot rahatul impunea colegilor lui mai tineri să publice în edituri renumite. Dialogul meu cu el a fost să meargă cu opera lui la acele edituri și numai după ce acolo își va publica 10 lucrări, să ceară celorlalți să publice 5. L-am potolit pe suficient. A mai fost o situație în care o suficientă, tinerică și superficială m-a apostrofat cu ceea ce zisesem eu despre soluția la o problemă. Am cerut să fie notat tot ce am zis eu și ce a zis ea. Când după derularea evenimentului s-a văzut că soluția aleasă de decidentă a fost catastrofală, la analiză am cerut să se recitească frazele. Ființa a înlemnit și a trebuit să-și recunoască limitele dar și suficiența absurdă. Șeful ei a dat-o afară, căci soarta tuturor suficienților este de a intra pe ușă zâmbind triumfătoe și de a ieși pe ușa din spate în șuturi. Ei înșeală așteptările tuturor.
(29 noiembrie 2016)

No comments:

Post a Comment