Sunday, November 27, 2016

Șmecheriile meditatorilor

Există mai multe tipuri de metitarori.
Medittatorii normali, care muncesc pentru a-i face pe elevi sî înțeleagă ce de fapt trebuiau să priceapă de la sala de clasă. Numai că profesorii de la clasă fie că nu au timp, fie că nu au chef, fie că generează ei înșiși nevoia ca elevul să fie meditat, nu fac materia sau nu o prezintă clar. Aș mai zice că și droaia de suplinitori generează o slabă abordare a problemelor cu efecte directe, care s-ar resimți la examenele naționale dacă elevii nu s-ar medita. 
Meditatorii industriali, sunt de regulă cei care dau meditații la grupe mari de elevi, folosind materiale pe care ei înșiși le-au publocat ca manuale și după care elevii se pregătesc. Ei își fac reclamă că dețin adevărul legat de ceea ce trebuie să știe elevul, dar mai ales cât trebuie să știe ca rețeta succesului să fie asigurată. Ei sunt destul de neglijenți prin aceea că lucrează de-a valma și nu fac grupe cât de cât omogene. Au darul de a prezenta eronat problemele spunând că elevul este de 8 dar dacă părintele vrea ceva mai bine, trebuie să indesească ședințele de meditat.
Meditatorii care fac subiectele sunt cei mai căutați pentru că numai ei știu care estre structura subiectelor și modul de atribuire a punctajelor. Un elev care se meditează un un astfel de meseriaș, va ști cu 2 minute mai devreme cum să înveșe, ce să trateze cu prioritate ca să aibă succesul asigurat. Îmi amintesc că pe vtremuri erau în cărțile de algebră niște exerciții rezolvate gata, dar care presupuneau niște artificii. Nu erau mai mult de 10. Elevul meditat de un constructor de subiecte, memora cele 10 exerciții. Mai învăța niște clase de probleme și în orice condiții dacă memora bine, avea asigurat un 8,50 -9,00.
Dacă se vor abandona admiterile acestea atât de rigide și de inutile, cu siguranță că și inductria meditațiilor se va prăbuși. Cu ea prăbușită se va naște un altfel de învățământ, bazat pe creativitate, pe gândire și pe inițiativă. În sfârșit, școala nu va mai scoate tâmpiți, mulțumindu-l pe cel ce trebuia ca în 10 ani să reformeze sistemul educațional și n-a făcut-o.


(26 noiembrie 2016)

No comments:

Post a Comment