Wednesday, July 18, 2018

365 împotriva României: Ion DINCĂ zis teleagă


Ion DINCĂ a fost de toate și sus la CC și pe la judțe și pe unde a trecut a lăsat dâre destul de urât mirositoare. El a tras țara înapoi prin măsurile dure pe care le-a luat pe unde a trecut. În Pitești el a impus ca toți care și-au montat balcoane, să le dea jos. Dacă mergea la o ședință și acolo vedea ceva rău, cei identificați erau destituiți, deferiți justiției și băgați la pârnaie, drept care i s-a zis Ion Teleagă, ca o dezvoltare a cuvintelor te leagă. Știu că el imprimase o anumită tendință și nimeni nu-i sufla în ciorbă. Mi s-a întâmplat să fac cros pe șoseaua la IMGB înainte de 1989 și el era cu o echipă care analiza producția agricolă din jurul uzinei. În mod normal el ar fi trebuit la poziția lui să aibă bodyguarzi, ceea ce nu s-ar fi întâmplat acum. Eu făceam cros, am trecut pe lângă echipa lui Ion Teleagă și nimeni nu mi-a zis să trec mai pe ocolite. Și când m-am întors el era tot acolo. El nu accepta să fie contrazis. Nu numai el dar și ginerele lui care era mare șef cu partidul în ICI. Ion Teleagă a ținut țara pe loc nu prin deciziile lui fulminante, ci prin teama pe care a indus-o tuturor celor cu care intra în contact. Oamenii aproape paralizați nu mai făceau nimic, așteptau să treacă timpul căci mergând pe această line se aplica proverbul cine nu muncește, nu greșește. Țara a stat pe loc în loc să meargă înainte. Mai mult, dar nefăcând nimic era mai rău decât s-ar fi făcut lucruri slăbute, mediocre, nu excepționale.

(17 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment