Friday, July 27, 2018

365 împotriva României: Anca TOADER cu un drum sinuos și abrupt

Absolut din întâmplare am dat pe youtube de o înregistrare de prin 19989 în care la Marius TUCĂ erau invitate Alina MUNGIU PIPIDI și Anca TOADER, după ce-și înaintaseră demisiile. Și uitasem de Anca TOADER. Nici nu mai știu ce mai face acestă Anca TOADER acum, dar știu că în timpul în care ea ieșea pe sticlă erau prezentate știri în cel mai rău și veninor mod din câte am văzut. Numai la televiziunea națională din Coreea de Nord era o tipă foarte vehementă care făcea niște prezentări de rămâneai crăcănat. Anca TOADER se văita că i se spunea că este stalinistă și paukeriță, lucru pe care îl respingea. Cee ce am de spus este doar că în copilăria mea aveam un radio Serenada făcut la Tesla în Cehoslovacia în perete și la știri ceea ce se prezenta erau chestii ce semănau la voce exact cu ceea ce spunea acea fostă utcistă și pionieră Anca TOADER. De ce făceam eu comparația nu știu, probabil din reflex, dar tot pe atunci mai erau și alte posturi tv și eu în tinerețe eram îmbibat de Europa Liberă și de Vocea Americii, deci este clar că știam ce înseamnă știri din lumea liberă. Nu mă laud dar umblasem după 1989 și mai gustasem și eu ce este aia televiziune, dar rigiditatea lui Anca TOADER era prea de tot. Dovadă că lucrurile stau așa cum spun eu, stă faptul că au trecut 20 de ani de la emisiunea lui Marius TUCĂ și nu am găsit în târg o carte de referință scrisă fie de Anca TOADER, fie de Alina MUNGIU PIPIDI. Căutând pe Wikipedia date despre cele două nu am găsit ceva din care să mă facă să scot pălăria. Știu doar că mi-a zis mama când am plecat în studenție, să mă ferească Dumnezeu de răutatea femeiască, căci nici apa și nici focul nu o depășesc, ea fiind de o mie de ori mai năpraznică. Nu spun mai multe, dar nu întâmplător am zis despre așa ceva.


(27 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment