Friday, July 27, 2018

365 împotriva României: Decebal Traian REMEȘ cel cu caltaboșii

Decebal Traian REMEȘ, fostul ministru de finanțe în vremea lui Traian BĂSESCU, mi-a adus aminte de vremea când eram și eu într-un consiliu de administrație. M-a sunat secretara companiei să-mi zică să vin urgent că este o  problemă acolo. M-am dus. Dimineața directorul a venit la muncă. A venit și finul lui de cununie și i-a încredințat o sumă că el pleca undeva. În secunda doi, au intrat mascații. Directorul a fost acuzat de luare de mită. A stat vreo șase luni la mititica. S-a privatizat compania în lipsa lui. După aceea i s-a dat drumul. De marcă nu se întâmplase nimic. Mișto lucrătură.
Cu Decebal Traian REMEȘ tot așa s-a întâmplat, cu plicul, cu filmul, cu caltaboșii, cu flagrantul. La televizor, după ispășirea pedepsei, Decebal Traian REMEȘ a povestit toată lucrătura și a arătat cu degetul spre marele orchestrator. Eu nu am nicio simpatie față de Decebal Traian REMEȘ căci în vremea când era ministru a dovedit aroganță, limite, brutalitate, lâncezeală și mai ales servilism. El a crezut că intrat în horă va juca așa, cum vrea el. S-a înșelat. Când intri în horă nu mai ieși. Punct.
Degeaba încearcă Decebal Traian REMEȘ să demonstreze că el produce tone de caltaboși. Că lui nu-i trebuiau. Eu am văzut popi care iau coliză până și de la cel mai sărac, pentru a nu-l jigni, dar și pentru a duce și mai multă hrană la porcii lui, care nu sunt nici doi, nici trei, ci cu mult mai mulți, că burta popii e mare și nesătulă când e vorba de friptane adevărate.  Decebal Traian REMEȘ trebuia să știe că toate se plătesc și că mereu dacă face ceva la cerere, va veni o altă șsoliticare și încă una și încă una și niciodată cei ce vor cere vor fi trași la socoteală, ci cel care apare ca executant.
Acum, Decebal Traian REMEȘ apare ca un bătrân gârbovit, cu barbă, sfătos și aproape convingător. Pe mine nu mă va convinge niciodată de nevinovăția sa, pentru că chestia cu taxa pe scaunele din restaurant nu are scuze și arată implicarea lui în niște detalii cu miros puturos. Norocul meu este că și televiziunile s-au plictisit de el și-l evită, căci puterea de a se răzbuna nu-i vine de nicăieri.


(27 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment