Un driver perfect este cel care face un viraj perfect, schimbând direcția fără să iasă de pe linia unde este plasat pe pista de concurs. Atenție! Nu am spus că se referă la părăsirea pistei, ci la rămânerea pe aceeași linie, dar executând un viraj aproape în unghi drept.
Mihail LASCĂR a luptat în armata regelui României în Primul Război Mondial și a luptat în armata regelui și la începutul celui de al Doilea Război Mondial. Cărțile de istorie îl menționează cum că a primit decorații de la nemți pentru faptele lui de vitejie. În bătălia de la Sralingrad Mihail LASCĂR a căzut prizonier la ruși, iar nu a trecut mult timp până când a devenit comandantul diviziei de voluntari Horia, Cloșca și Crișan de sub comanda Armatei Roșii, ceea ce mirosea a trădare, zic unii, o întoarcere mai așa pe local a armelor ar zice alții ceva mai relaxați. Istoricii ar trebui să se aplece cu mai multă atențoe asupra chestiei cu diviziile astea Tudor VLADIMIRESCU și Horia, Cloșca și Crișan, căci or fi fost ele importante, dar nu cred că au înclinat balanța războiului în mod decisiv.
Oricum Mihail LASCĂR trebuie analizat prin ceea ce a făcut mai ales legat de îndepărtarea din armată a vechilor ofițeri. Ar trebui să se vadă care a fost rolul său în alegerile din 1946, căci chiar a avut o funcție importantă. Mă întreb așa, pentru mine dacă și el s-o fi întâlnit cu oarece amici de arme din vremurile de prizonierat de la ruși, pentru o gustare ca BLAGA, VIDEANU și BERCEANU în 2009. Ar fi interesant, că mi s-ar demonstra ori că istoria se repetă, ori mi s-ar infirma că istoria se repetă. În ambele cazuri aș leșina de fericire.
(21 iulie 2018)
No comments:
Post a Comment