Tuesday, July 24, 2018

365 împotriva României: Elena BĂRBULESCU sau doamna of Scornicești

Chiar nu aș fi scris niciodată despre acestă  Elena BĂRBULESCU, o provincială oarecare, tot o Elenă de tip dezastru pentru locurile unde a sălășuit, așa cum dezastru pentru țară au fost Elena LUPESCU, Elena CEAUȘESCU și Elena UDREA. Această  Elena BĂRBULESCU era sora lui Nicolae CEAUȘESCU, femeie simplă, care știindu-se puternică prin puterea scumpului ei frățior - dictatorul Nicolae CEAUȘESCU, a făcut numai și numai grozăvii în Slatina. Nu numai ea, ci și fiul ei, un polițai obscur, dar categoritc și brutal.
Mi-am adus aminte de ea gândindu-mă la un foarte bun prieten al meu care prin 1997 îmi povestea cum  Elena BĂRBULESCU ca inspector școlar, prezentă fiind într-o vie unde elevii culegeau struguri, căci toamna agricultura se făcea cu elevi și studenti, țăranii fiind la nunți și botezuri sau prin bodegi, deci  Elena BĂRBULESCU prezentă fiind în vie a văzut un copilaș mâncând dintr-un strugure. S-a înfuriat. A chemat-o pe învățătoarea care trebuia să se ocupe de elevi în general și de acel copilaș în special și a pălmuit-o în fața copiilor. Mi-a adus aminte de scena culesului de struguri din Desculț de Zaharia STANCU, scenă pe care am considerat-o neverosimilă, dar prin gestul lui  Elena BĂRBULESCU scena nu devenea verosimilă, ci de un adevăr dureros și de netăgăduit.
 Elena BĂRBULESCU era:
- primitivă,
- violentă,
- needucată,
- incultă,
- nepricepută,
- absurdă,
- violentă.
Deși impusese să i se zică doamna, căci așa i se ziceau de către vulg surorilor marilor regi,  Elena BĂRBULESCU introdusese teroarea în județ. Se cățărase mult prea ușor pe poziții neînscrise în ștate de funcții, devenind și ea un fel de dictatoare locală, ceva la o scară mai mică așa cum era muierea de la cabinetul doi din cc al pcr.
Ca orice fum puturos și  Elena BĂRBULESCU s-a dus exact așa cum a apărut, de niciunde, către niciunde, nelăsând în urmă decât putoare și murdărie mâzgoasă care nu se curăță nici în timp.
Bârfitorii zic că ea avea un doctorat, bănuiesc luat exact cum l-au luat și mărimile post-decembriste, adică pe nimic, cu nimic și cu nimeni.



(24 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment