Thursday, July 19, 2018

365 împotriva României: Theodor STOLOJAN și minciunile frumoase

Despre Theodor STOLOJAN aveam o impresie excelentă căci fostul meu conducător de doctorat pe care eu îl respectam foarte mult mi-a vorbit despre el în termeni extrem de elogioși. Ceva mai târziu, chiar fostul meu șef de doctorat se mira de cum se transformase Theodor STOLOJAN cu timpul.
Despre finanțiști credeam că sunt oamenii cifrelor reci, seci și incolore, căci ei nu știu nici să umfle realitatea și nici să mintă, căci cine lucrează cu fifre dacă o ia pe această pantă, se va afunda iremediabil în mocirlă, fără ca o mie de ape să-l mai spele.
Când a fost premier, Theodor STOLOJAN m-a șocat că el militantul pentru capitalismul pur, s-a trezit confiscând valuta poluației, făcând o a doua naționalizare majoră de dup 1948.
Episodul cu dargă STOLO nu mai trebuie discutat, căci este apoteoza a ceea ce înseamnă teatru ieftin, a doua scenă după scena ochelarilor a lui Emil CONSTANTINESCU la confruntarea dinturul al doilea cu Ion ILIESCU. Ambele scene au fost de succes, deși regizorii și actorii au fost alții.
Nu vreau să zic nimic despre chipul lui Theodor STOLOJAN care trona pe poziția de premier dacă PDL va învinge în alegeri, drept care Emil BOC a devenit premier. Se dovedea fără drept de apel că Theodor STOLOJAN avea doar rolul de a ieși în față, de a da credibilitate și de a se retrage să lase locul celor care trebuiau să fie trepădușii marelul lor stăpân.
N-am să-l uit pe Theodor STOLOJAN care pe o scenă prevestea un viitor roz-bombon, cu niște salarii astronomice și pensii și mai și. L-am detestat pe acel pamfletar care spunea că deține dosarul de la glumeții din Sinaia al lui Theodor STOLOJAN, ceea ce mi se părea aberant, căci o asemena ștampilă aplicată aiurea unui om este mai mult decât o glumă oribilă este ceva de condamnat. Acum ca europarlamentar, Theodor STOLOJAN nu s-a remarcat nici măcar în emisiunile televizate. Tot e bine că Theodor STOLOJAN nu s-a amestecat cu gloata celor care fac valuri împotriva țării. El a făcut rău prin minciuni și prin faptul că nu s-a impicat și s-a retras de fiecare dată.



(19 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment