Monday, July 16, 2018

365 împotriva României: Alexandru VIȘINESCU un torționar sadic și fără omenie

Pe când eram copil am cunoscut un vecin care era gardian la penitenciarul din Pitești. Când venea la noi, mai povestea tatei una-alta, dar omul zicea că nu mai rezistă cu inima la ce vedea acolo. Ni-au rămas întipărite în minte cuvinte precum reeducare și înfometare. Era un tip mai din Găvana care avea motocicletă și pe care eu l-am speriat. M-am legat cu o sfoară lungă pe care niște prieteni trebuiau s-o tragă rapid. Eu săream în fața motocicletei, îl speriam pe motociclist. Uneori acesta cădea. S-a întâmplat și cu un nămiloi. Era gardian și el la pușcărie. A venit la mama, dar eu dispărusem demult, drept care nu a avut obiectul. Mama i-a povestit tatei și tata m-a muștruluit zicându-mi că ăla era chiar bătăușul din penitenciar. Avea un pumn imens bănuiesc, la cât de mult era el ca animal. Despre Alexandru VIȘINESCU am aflat acum târziu și m-am pus pe făcut legături. Stă în natura noastră să fim răi, mai răi ca fiarele pădurii. Mărturie stau pușcăriile de la noi care arată mai rău ca lagărele naziste. Și asta pentru că noi îi urâm pe pușcăriași, căci noi îi vedem privați de libertate, dar și privați de cele mai elementare drepturi. Ni se pare normal să aibă șobolani, mucegai, gândaci și closet în cameră, devenind suboameni, că atât ne duce pe noi mintea prin răutatea li micimea pe care o avem ca popor trecut prin vicistitudinile timpurilor și care nu vedem în aproapele nostru decât un dușman ce trebuie distrus. Alexandru VIȘINESCU este unul dintre mulții români care sunt din matricea acelora care dintr-o sută sunt 90 de indivizi, gata să-ți dea 4 pumni când i s-a cerut să-ți dea doar unul. El, Alexandru VIȘINESCU, este prostul prins, căci alții au făcut cu mult mai mult rău decât el, fără să fie pedepsiți. Nenumărați vișinești sunt acum și nimeni nici nu se miră și nimeni nu-i arată cu degetul, trăind liniștiți și mulțumiți că fac ceea ce trebuie. Acum Alexandru VIȘINESCU este un octogenar de care ar trebui să ni se facă milă. Mie nu mi se face milă de un astfel de om, un om care a făcut atât de mult rău unor condamnați, cu mult mai mult decât și-ar închipui o minte sănătoasă. Un exemplu trebuie dat. Alexandru VIȘINESCU prin pedeapsa pe care o va primi va fi un astfel de exemplu, dar este prea puțin. Trebuie luați și torționarii de azi, ca să le piară cheful celor care ar mai avea mai avea înclinații spre tortură.

(16 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment