Monday, July 17, 2017

Ideia creață a prefectului de Gorj

Nu mi-am imaginat vreodată că se vor mai întoarce vreodată vremurile ceaușiste când:
- bărbații nu aveau voie să poarte mustață și barbă;
- bărbații nu aveau voie să poarte plete;
- bărbații nu aveau voie să poarte pantaloni evazați;
- bărbaților li se tăiau pantalonii de către milițieni pe stradă;
- bărbații erau duși cu forța la frizer să fie tunși și să li se radă bărbile;
- jurnalele de film prezentau astfel de scene cu tineri tunși și rași;
- fetele tinere erau reținute că aveau fuste scurte;
- femeile erau ridiculizate că aveau tunsori băiețești;
- gazetele de perete criticau tinerii așa-ziși pank-iști;
- tinerii comuniști puneau la zid în ședințe pe cei altfel;
- televiziunia interzicea formația Phoenix din cauză de plete;
- membrii formației Sincron erau filmați să nu li se vadă pletele;
- toți aveau rețineri să-l prezinte pe Ivan Patzaichin pe motive de plete.
Dar iată că acum în acest iulie al anului 7525 de la facerea lumii, prefectul de Gorg a avut ideia năstrușnică de a introduce reguli dure legate de ținuta celor ce intră în prefectură, ținută care să fie decentă. Îmi aduc aminte că pe vremea când eram asistent universitar, un prdecan cretin a intrat în seminar la mine și m-a făcut cu ou și cu oțet că am acceptat să vină la seminar un student cu plete. Am tăcut, l-am ascultat, n-am zis nimic și a plecat. După terminarea seminarului, studentul s-a simțit obligat să vină să se justifice, văzând că eu am luat muștruluiala pentru ceea ce făcuse el. Mi-a arătat că pe ceafă avea o gravă boală de piele. L-am luat pe tânăr, am mers cu el la acel prodecan cretin, l-am pus pe student să-i arate ce și cum. După ce a ieșit studentul din cabinet, el, prodecanul, mi-a zis că nu era nevoie să vin eu cu acel argument. Numai că el era un politruc mărunt, stupid, dogmatic, fără creier și care ducea la extrem politica partidului legată de etica, echitatea și morala comunistă. În mintea lui aia puțină, omul nou era musai cel cu o uniformă ponosită, cu culori terne, cu o tunsoare banală, acel individ impersonal, gata să facă tot ce-i spunea partidul, adică:
- să aplaude frenetic;
- să strige lozinci până răgușește;
- să muncească ca boul până crapă;
- să mănânce la troc de la cantină;
- să doarmă la garsonieră confort 3;
- să meargă în concedii sărace.
Numai că acestea eau hărăzite clasei muncitoare care se îndrepta în zvor, vertiginos spre paradis, în timp ce reprezentanții ei, adică nomenclatura de partid trăia în lux, avea valută, huzurea, făcea din noapte zi și-a zilei ochi închideau, vorba poetului național. Numai că după 30 de ani, o minte fără definiție clară a revenit în Gorj cu chestia de ținută decentă, care a scandalizat o țară întreagă Adică oamenii să nu vină cu:
- șlapi;
- pantaloni scurți;
- maieu;
- fuste scurte;
- decolteuri;
- pantofi excentrici.
Paznicii de la intrare se poartă extrem de dur cu oamenii care nu au o ținută decentă. Dacă era ceva făcut solid, trebuia să se vină cu desene din care să se arate ce înseamnă o ținută decentă la femei și la bărbați, pentru că tot ce este indefinit și nu are date elemente concrete generează abuzuri. Îmi aduc aminte de revoluția culturală de la chinezi, când tot poporul era îmbrăcat în salopetă încheiată până-n gât, avea teniși negrii și toți, femei și bărbați aveau pască. Probabil așa ceva vrea și această formă de viață, care vrea să fie el mai cu moț. Sunt sigur că în afară de a fi ridicol nu a obținut nimic și măsura lui va dispărea așa cum va dispărea și el, ca un om care nu a făcut nimic pentru județul lui, ci a introdus ceva mai dur decât codul de etică și echitate comunistă. La prefectura de Gorj mai trebuie să apară lozinca: să trăim și să muncim în chip comunist. Dacă apar și pozele cu Nicolae Ceaușescu, tacâmul este complet, căci de aceea s-a și făcut Revoluția, să avem de unde veni și unde întoarce.

(18 iulie 2017)

No comments:

Post a Comment