Înainte de orice, trebuie făcută o analiză a alegerilor pentru europarlamentarele din 2014, pentru a defini strategia corectă pentru 2018, căci nu mai este foarte mult timp. USR, ca aprtid nou are un rol bine definit de jucat în alegerile pentru Parlamentul European. Pe scena politică de la noi, lucrurile nu sunt deloc complicate pentru că:
- anul agricol este unul slab;
- deficitul bugetar nu este roz;
- liberalii se mișcă lent;
- economic vorbind, puterea este afectată.
Deși țara noastră a avut o reprezentare puternică în structurile de la Brussels, rezultatele de aici nu s-au văzut deloc. Nu a pornit în trei ani nicio investiție. Nu au fost atrase în doi ani fonduri relevante. În opinia mea, USR în strategie nu trebuie nicio clipă să amintească cât de răi, nepricepuți, indolenți sunt adversarii, ci să precizeze ceea ce va face concret acolo, în Parlamentul European, dacă votanții va trimite deputați provenind din rândurile sale. Este esențial să se analizeze cauzele neatragerii de finduri, cauzele din care nu s-au pornit marile proiecte. Cumaximă celeritate trebuie ca USR să analizeze cum fac alte țări, să zicem Polonia și să propună acele modificări legislative care au menirea de a simplifica proceduri și de a ascurta termene. Totul trebuie centrat pe responsabilizare și pe modul în care au loc penalizările, dar și recompensele, toate trebuind să fie reflectate clar în contractele de management. Venind cu:
- texte scurte,
- texte clare,
- texte noi,
- texte concrete,
votanții vor înțelege că au în față altceva, că transfprmarea în realitate palpabilă a speranțelor lor depinde numai de numărul de europarlamentari ai USR, pe care ei îl vor percepe ca trebuind să fie cât mai mare. Este votul acordat pe încredere, în 2018 nu este vorba de un vot negativ.
(28 iulie 2017)
No comments:
Post a Comment