Majoritatea funcționarilor cu care am relaționat au dat dovadă de:
- indolență;
- incompetența;
- suficiență:
- impertinență;
- plictiseală;
- indolență;
- incultură;
- lipsă de respect;
- protecție;
- lipsă de necalificare;
- lene.
Apariția mediului online complică mult soarta funcționarului mioritic pentru că trebuie:
- să învețe să lucreze cu computerul;
- să fie cu mult mai dimanic;
- să respecte termene cu strictețe;
- să fie politicoși căci totul este înregistrat;
- să aplice proceduri foarte exacte;
- să joace folosind șabloane impuse.
Funcționarul de la noi este ruginit, dar este obligat să țină pasil cu tehnologia informatică pentru a fi cât de cât operațional, pentru a face față unor exigențe minime. Indiferent de protecția de care se bucură, știute fiind sistemele de pile din administrație sau de la nivelul unor organizații de stat, funcționarii au obligația de a fi cât de cât eficienți, mai ales că nimeni nu este dispus să lucreze în plus în locul altcuiva. Mai mult, computerul scoate la iveală toate minusurile din activitatea unui funcționar, acesta neavând nicioșansă de a se fofila sau de a evita contactul crud cu evaluările bazate pe elemente calitative, dar mai ales cantitative, de netăgăduit.
Dacă înainte cel ce depunea o cerere nu mai știa nimic despre soarta acelei cereri, acum, cererile online au o confirmare automată și aplicațiile de management de documente lasă urme extrem de adânci prin faptul că apar datele cu zi, lună, an, oră minut și chiar secundă. Funcționarul are nenumărate modaliăți de a soluționa solicitările, fiindu-i imposibil să fie ambiguu și să paseze responsabilități, ascunzându-se prin amânări și pasări de colo-colo. Acum fluxurile sunt simplificate, directe și bine delimitate ca timp și puncte de transfer.
(29 iulie 2017)
No comments:
Post a Comment