Prezidentul Klaus IOHANNIS a conștientizat că are o mare deziluzie prin faptul că pentru al doilea mandat nu va fi sprijinit de un partid politic puternic sau de coaliție de partide politice cât de cât puternice. Faptul că cele două doamne, Alina GORGHIU și Raluca TURCAN nu au reușit nimic legat de realizarea unor progrese în PNL, iar eforturile lui Ludovic ORBAN nu sunt încă vizibile, i-au arătat prezidentului că trebuie să ia soarta celui de al doilea mandat în propriile-i mâini și bine face. Creșterile în sondaje din ultimele luni marchează o repoziționare în concordanță cu cerințele unui managementfoarte bine aplicat de către prezident.
Prezidentul Klaus IOHANNIS a pornit în demersul său de la lucrurile de bază ale științei managementului politic și anume de la studierea grupului țintă, adică, a celor care-l vor vota în 2019. Cu siguranță, cei care au definit strategia prezidentului au ținut seama de particularitățile grupului țintă și iată că acțiunile întreprinse de prezidentul Klaus IOHANNIS până acum arată că lucrurile sunt pe făgașul cel bun. Mă refer la toate câte se petrec aici din a doua parte a lunii ianuarie 2017. Rapiditatea cu care a promulgat legi, a instalat guverne spune multe, mai ales că în acest fel a arătat că oferă altora disponibilitate maximă de definire a câmpului de acțiune, iar actorii ceilalți nu mai au a zice nimic referitor la deciziile prezidențiale, lăsându-i să se desfășoare fără restricții de timp și de arie de mișcare.
Mai este un aspect foarte important, acela legat de transferul de notorietate de tip 1 la n, care înseamnă în managementul politic de fapt pierdere de notorietate. Poziționarea prezidentului Klaus IOHANNIS față de cei ce au nevoie să primească notorietate este foarte corectă. Aceștia vor trebui să lupte singuri pentru a-și crește notorietatea.
Vizita în USA, vizita în Covasna și aparițiile publice obișnuite ale prezidentului arată că acesta a depășit demult deziluzia de a nu a avea un partid politic puternic care să-l sprijine și pe care să se sprijine. Prezidentul merge pe drumul spre a doua legislatură singur, dar eficient, respectând la milimetru cerințele managementului politic, care este o știință cel puțin la fel de exactă ca matematica și ca fizica. Stau mărturie:
- intervențiile publice scurte, exacte și clare;
- răspunsurile inspirate la întrebări incomode;
- abordările orientate spre probleme majore;
- folosirea unor metafore bine definite.
Se observă că aici pe Dâmbovița unii încearcă reluarea unor modele de succes din Franța, fără a ține seama că dintr-o forță politică puternică orice desprindere nu are cum să ducă decât la un eșec. Prezidentul Klaus IOHANNIS și-a dezvoltat o strategie proprie de evoluție, fără a copia modele, fără a merge pe empirismul politic mioritic, ci pur și simplu, aplicând principiile general-valabile ale managementului politic, în care măsurătorile cantitative sunt esențiale și permit estimarea intensității legăturilor efect-cauză, ceea ce mulți analiști ignoră, pentru că ei văd numai și numai lucrurile cu abordări mai mult decât primitive.
Sunt sigur că și în continuare, dacă prezidentul fizician la origini va continua să aplice legile managementului politic, incluse în strategia definită, așa cum o făcea la clasă ca profesor cu legile fizicii, convins fiind de valabilitatea lor, va fi învingător din primul tur de scrutin în 2019, căci niciun alt partid nu a scos la încălzice vreo victimă.
(26 iulie 2017)
No comments:
Post a Comment