Friday, March 18, 2016

Privatizări eșuate

S-au făcut privatizări în condiții de corupție generalizată, toate fiind absolut eșaute. Se vede de la o poștă în orașul turistic Sinaia, unde la cota 1400, la cota 2000 lucrurile stau prost rău de tot.
Clădirile sunt jalnice, jupuite și multe dintre spații sunt neutilizate.
În loc să fie un loc al bucuriei, al luminii, al bunei dispoziții, psațiile privatizate arată mai mult a cavouri. Sun treci, întunecoase și fără viață.
Ceea ce ar fi trebuit să fie privatizări de succes, iată sunt niște palide imagini dezolante, care arată lipsa puterii financiare, indiferența și mai ales management afectat de carențe impardonabile.
Nu știu dacă un bar trebuie să fie sărac, fără ceva interesant, fără specific al locului, ci cu aceleași beri, aceleași dulapuri fruigorifice și cu aceleași banale automate de făcut o cafea jenant de slabă, din prafuri la preț nesimțit.
Dacă cineva ar avea interes să citească tot ceea ce este inscris în contractele de privatizare, ar avea surpriza că nici 1% nu este respectat. Tot pe ce s-a pus mana este văzut ca vaca bună de muls și nimic altceva.
Au rîmas metehnele bolșevice ale celor gata-gata să te păcălească. Îmi aduc aminte cu jenă de cum o casieriță bolmojea ceva și ănvârtea niște tichete pentru mers la cota 2000, încât am crezut ca lucrurile nu sunt în regulă. Am intuit și niște complicități. Voi pune aici biletele spre analiză detaliată celor care sunt interesați. Trebuie să le descarc de pe telefon.
Tot eșuate sunt și privatizările din centrul orașului Sinaia. Au apărut jocuri. Unde este librăria? Unde este magazinul parcă Sinaia numit? Acum i se zice nu știu cum Shoping dar unde sunt niște boxe ingsinifiante în timp ce tronează o sala de jocuri, simbol al coruptiei și nemuncii.
Parcă e o reclamă lumicoasă cu FLANCO, nimic mai mult.
Remarc că nu am văzut cerșetori în Sinaia.
Am înțeles că primăria a făcut niște tăblițe standard pentru informarea turiștilor și cine vrea, cumpără cu un preț ff mare și va fi văzut. Cine crede că e prea scump, pa și la gară.
În niciun manual de definirea a strategiilor de promovare nu există o astfel de abordari haiducești la drumul mare care sa-i sufoce pe întreprinzătorii privati.
Oricum, ca peste tot, privatizările din Sinaia care ar fi trebuit să aducă bunăstare și prosperitate, din motive clare și la obiect, iată, s-au dovedit a fi erori cu majuscule. O reetatizare n-ar strica, pentru a pune lucrurile pe făgașul lor normal.
Turism înseamnă deschidere.
Turism înseamnă calitate.
Turism înseamnă respect pentru consumator.
Turism înseamnă management orientat spre satisfacerea cerintelor turistului.
Turism înseamnă idei novatoare.
Turism înseamnă promovarea obiectivelor celebre.
Turism înseamnă informarea turistului.
Turism înseamnă muncă, muncă și iar muncă.
Turism înseamnă acțiuni inteligente.
Turism înseamnă eliminarea mediocrității.
Turism înseamnă tot ce e legat de dezvoltarea unor localități binecuvântate de Cel de Sus!

(18 martie 2016)

No comments:

Post a Comment