Deși este numai 11 martie 2016, campania electorală este departe de a fi la început. Acum este cu mult mai vizibilă deși nu există:
- afișe electorale;
- chipuri ale candidaților pe blocuri;
- în cutiile poștale pliante cu angajamente;
- încă nu este campanie negativă;
- minusuri de promisiuni;
- tatonări de candidați.
Acum, mai mult ca oricând primarii în funcție își fac simțită prezenta prin:
- plantarea de bănci și unde trebuie și unde nu trebuie;
- schimbarea și îndesirea coșurilor de gunoi;
- trimiterea de echipe care să curețe copacii;
- insistența cu care sunt îngrijite aprcurile;
- măturarea străzilor și trotuarelor.
Un lucru devine acum și mai vizibil. Au apărut firmele care instalează schele la blocuri, mai ales în zone cu vizibilitate maximă pentru a face cât mai repede anveloparea blocurilor respective. Viteza este suspect de mare, dar dacă se fac calculele, rezultă că o anvelopare de bloc mare durează cam două luni, ceea ce înseamnă că undeva prin mai locatarii vor fi fericiți și se estimează ca oamenii fericiți dau votl celor care îi fac fericiți. Așa o fi. Important este că dacă alegerile acestea locale dar și parlamentare ar fi anuale, cu siguranță toată lumea ar fi super-mulțumită pentru că:
- s-ar face mult mai des câte ceva esential în sector;
- cei ce vor fi aleși ar tremura pentru un nou mandat că nu s-au îngrășat și mai vor unul;
- votanții s-ar lăsa cu mult mai greu păcăliți.
Trebuie mult rafinament pentru a mai câștiga voturi din mpment ce lumea s-a prins cât de mult s-a furat și acum vrea oameni care să fure un 5% nu 95% ca în anii trecuți. Nu există o explivcație decentă la o întrebare banală: de unde 100.000 pentru o super- călătorie de nuntă în Alpi, când salariul de primar este cu mult mai mic de 1.500euro lunar, iar gura alesului mănâncă și ea oarece.
(11 martie 2016)
No comments:
Post a Comment