Într-o economie de subproducție marketurile au condus afacerie proprii spre profituri extrem de ridicate, prin metode de un primitivism aproape obscen. Când bulgărele de zăpadă se rostogolește devine mai mare și mai mare și reășește să fie devastator ca forță. Luândo pe panta autodistrugerii unele marketuri :
- au adus mărfuri proaste;
- au impus ținte de profituri nesimțite;
- au păcălit clienții cu tot felul de minciuni;
- au făcut să se rărească numărul celor care le calcă pragul;
- au ajuns în faliment.
Era o rețea de marketuri cu o politică execrabilă. Nu aveau sistem corect de supraveghere a mărfurilor și se întâmplau lucruri care se produc peste tot, precum:
- clienții desigilează mărfurile;
- copiii mănâncă din dulciuri;
- nehaliții beau din sticlele de lapre;
- paznicii scot mărfuri fraudulor prin neamuri care sunt falși clienți;
- clienții schimbă etichetele și ambalaje pentru a pune prețuri mici;
- hoți în regulă schimbă ambalaje obținând prețuri mici;
- pungi cântărite sunt reâncărcate cu produse prețul fiind neschimbat;
- se remodelează conținutul unor mărfuri preambalate.
Am avut un incident absolut neplăcut cu o sticlă de lapte de capră unde umblase cineva. Am rezolvat numai la un funcționar după ce am arătat că făcusem cumpărături de câteva sute de euro.
Tot acolo am văzut cum etichetele mincinoase arătau că 8+1produse sunt convenabile deși cumpărând separat 9 produse aflate la raft se obținea un preț cu mult mai mic.
Acolo se făceau promoții folosind niște bonulețe. Se acumulau puncte funcție de valoarea cumpărăturilor și cu acele puncte clientul avea dreptul să cumpere un flecușteț la un preț, chipurile redus cu 60%. Am făcut o analiză. În USA era o poșetă de voiaj pentru trusa de ras, gel de dus, apă de toaletă, ceva pentru igienă personală deci, din piele la 19$. N-am să înțeleg cum ceva dintr-un material textil redus cu 60% costa în market 20%. Este clar că acolo era o mare șmecherie. geanta aceea probabil costa în mod normal undeva la 10$. Cu un mecanism de promovare super-hoțesc o aducea la un profit de 100%. Clientul văzând reducerea de 60% vedea de fapt un chilipr, care era o mare minciună.
Tot acolo a mai fost o altă hoție scabroasă cu cuțitele Thomson de oțel care și astea erau reduse cu 70% dar care astfel reduse costau 30lei bucata. Condiția rea dată tot de puncte primite funcție de cumpărături. O mizerie. Cuțitele s-au dovedit a fi fier mort, adică nițte subproduse care nu costau, cred mai mult de 5 lei bucata, fiind făcute undeva aiurea și punând un brand de suprafață.
Concluzia este că și hoțul fură, fură dar și dacă exagerează iese din joc/ În toate există o lomită. Unii au înțeles. Cine nu înțelege trage obloanele.
(12 martie 2016)
No comments:
Post a Comment