Monday, May 22, 2017

Dan STANESCU - campionul la flotari

Toată lumea știe că Dan STANESCU este campionul incontestabil la flotari pe scaune, flotări care cer echilibru, forță, concentrare și tenacitate în a exersa fără întrerupere. Despre Dan STĂNESCU am scris un articol când a realizat recordul de 750 de flotări, dar și atunci când i-am luat un interviu, exact așa cum mi-am propus și acum. Ținând legătura cu sportivul pe facebook pentru că suntem prieteni de câțiva ani buni, am aflat că muncește pentru a doborî propriul record, drept care mi-am propus un nou interviu, pentru a intra în bucătăria pregătirii acestui record. Interviul l-am făcut în două etape. Prima etapă vizează pregătirea, iar a doua parte se referă la analiza modului în care s-a derulta evenimentul propriu-zis. Ca și la interviul precedent, cel care pune întrebările, adică eu Ion IVAN am scris II, iar Dan STĂNESCU, cel care dă răspunsurile are scris DS în fața textelor.
Zi de zi, cine vrea, îl găsește pe marele sportiv Dan STĂNESCU la muncă, dar după aceea îl vede cum se antrenează pentru a bate propriul său record la flotări pe mânere de scaune.
II: Deci pentru ce eveniment te pregatești?
DS: Pentru Zilele municipiului Roman, Ziua campionilor care se desfășoară vineri 19 mai 2017 începând cu ora 15,30 pe scena din centrul municipiului.
II: Ce record vrei să ataci?
DS: Obiectivul este 1000 de flotări între scaune în mai puțin de 40 de minute.
II: Și cum merge treaba?
DS: Păi la antrenamente fac 1000 de flotări în 33 minute.
II: Cum stai cu condiția fizică?
DS: Acum stau foarte bine.
II: Câte kg ai acum? Ți-ai modificat greutatea față de anul trecut?
DS: Am dat jos 10 kg 3 luni. Acum am 69 kg la o înălțime de 1.68cm. Față de  ianuarie 2017 când aveam 79kg.
II: Ești în parametri ideali. 168 - 100 = 68 kg, greutatea ideală.
DS: Da, așa este.
II: Cât dureaza la tine un antrenament? Câte antrenamente faci pe zi?
DS: Acum fac cam 3 antrenamente pe zi. Si unul strict flotari cu minim minim 1000 de flotari.Al doilea antrenament este cu haltere, iar al treilea abdomene. Deci cam 2 ore pe zi durează antrenamentele mele. Sunt antrenamente zilnice, fără excepție.
II: Mă repet: care este obiectivul tau pentru 19 mai 2017?
DS: Obiectivul este 1000 de flotări între scaune în mai puțin de 40 de minute.
II: Sunt sigur că vor fi mult mai multe. 
DS: Este bine ca pragul să fie depășit întotdeauna cu câteva flotări. Mobilizează orice prag.
II: Care a fost cel mai bun rezultat acum la ultimele antrenamente?
DS: 2650 flotari la ora.
II: Pe 19 mai vrei sa dobori recordul mondial?
DS: Pai ma bat pe mine dupa 750 la 4 iunie 2017 la Mall Promenada din Bucuresti în 26 minute.
II: Cine mai face flotări pe scaune ca tine?
DS:Nimeni nu face pe mânere. Eu caut mereu să văd ca să mă compar. Este mai greu. E mai greu cu echilibru și coborârea și cu pozitionarea. Mai face Gabriel Ban pe mingi medicinale. Avem video in tandem. Recordul de 750 de flotări în 26 minute și 33 secunde a fost omologat  în 4 iunie 2016 de Asociația Cartea Recordurilor.
II: Am vazt pe internet peste 100 de tipuri de flotari. Tu câte știi să faci din astea?
DS: Nu am probat. Dar diferența o face priza. Deci mare parte din ele au multe elemente comune.
II: Acum cu 5 zile înainte de concurs ce program ai?
DS: Acum continui munca începută de ieri de la 8 dimineața. Dar acuși merg la antrenament. Fac preparația finalț. Acordez brațele...ca la instrumente muzicale. Și voi...cânta.
În fața a circa 150 de spectatori, în ziua de vineri 19 mai 2017 la ora 15,30 a început lupta lui Dan STĂNESCU cu el însuși. 
II: Cum a fost pe 19 mai?
DS: Am executat 1300 de flotări în 39 de minute! Acesta este record nou. A fost de față un arbitru special venit pentru omologarea noului record în Cartea Recordurilor. Aștept atestatul care va veni peste câteva săptămâni.
II: Acum ce-ți propui să faci? Ce record vrei să dobori?
DS: Cred in toamna demonstratie publica 5000, timpul nu stiu inca. Ultima oară a fost ăn 4 ore.
II: Sunt sigur că tu vei ameliora acest timp.
DS: Îmi doresc foarte mult acest lucru.
II: Cum te simți când ți se spune regele flotărilor?
DS: Titulaturile sună bine, dar importantă e calea și modul prin care sunt obținute. Sunt onorat, dar mai important e să am putere să demonstrez că tot ce-mi propun, realizez efectiv.
El își dorește ca mulți tineri să treacă să practice acest sport care nu necesită nici echipamente speciale, nici pregătiri speciale, ci numai dorința de a face mișcare pentru binele fiecăruia dintre acești tineri, care stau cam prea mult în fața tabletelor sau cu telefonul mobil la ureche, când trebuie, dar mai ales, când și cât nu trebuie.

(23 mai 29017)




No comments:

Post a Comment