Creditele transferabile au reprezentat o noutate, căci formele vechi de învățământ universitar însemnau:
- student promovat;
- student restanțier;
- student repetent;
- student exmatriculat.
Cu creditele transferabile este creată posibilitatea ca studentul să ajungă în ultimul an fără a fi promovat examene din anii precedenți. Am văzut situații în care studentul nu a intrat în licență din cauza unui examen nepormovat la vremea lui în primul an, dar mepromovat nici în ultimul an de studii. Fiecare student are un management al carierei sale și am văzut foarte mulți tineri care luptă ca numărul de credite transferabile să fie cât mai mic, chiar să nu aibă așa ceva. În domeniul informaticii programele analitice se schimbă de la an la an și undele se chimbă chiar foarte mult. De aceea este rezonabil pentru ei să promoveze examenele la vremea lor și nu câțiva ani mai tîrziu, pentru că se schimbă:
- profesorii;
- forma de susținere;
- materia;
- sistemul de evaluare;
- sarcinile de rezolvat;
- forma de notare.
Există studii amănunțite legate de avantajele aduse de sistemul creditelor transferabile, numai că această abordare trebuie să fie acompaniată de o și mai mare flexibilitate în ceea ce privește alegerea disciplinelor de studiu din fiecare an, ceea ce în învățământul universitar de la noi este extrem de redus, ca și inexistent dacă sunt excluse disciplinele opționale sau cele facultative. Creditele transferabile sunt eficiente dacă materia este stabilă și dacă funcționează criterii transparente de evaluare, fără influențe obscure sau imorale.
Creditele transferabile au reprezentat o revoluție în universități, deși înainte de război se practicau. Ele trebuiau însoțite și de alte elemente care să le facă cu mult mai operaționale decât sunt acum. Nu trebuie interpretate ca o facilitate pentru studenții chiulangii sau pentru cei care au job. Este un mod natural de structurare a planului carierei personalizat de fiecare student în parte. Nu sunt daruri făcute studenților și nici pomeni, ci un mod normal de a vedea lucrurile pe perioade mai lungi de timp, în raport cu obiectivele fiecărui student în parte.
Creditele transferabile au reprezentat o revoluție în universități, deși înainte de război se practicau. Ele trebuiau însoțite și de alte elemente care să le facă cu mult mai operaționale decât sunt acum. Nu trebuie interpretate ca o facilitate pentru studenții chiulangii sau pentru cei care au job. Este un mod natural de structurare a planului carierei personalizat de fiecare student în parte. Nu sunt daruri făcute studenților și nici pomeni, ci un mod normal de a vedea lucrurile pe perioade mai lungi de timp, în raport cu obiectivele fiecărui student în parte.
(25 mai 2017)
No comments:
Post a Comment