Sunday, August 5, 2018

Puștiul de 7 ani

Am avut ocazia să cunosc un talent al puștiului de 7 ani pe care îl știu de când s-a născut și anume, talentul de a asambla piese de lego. Pe mine lego nu m-a pasionat și nici nu m-a interesat. Știu doar că puștiul cu pricina tot solicita astfel de cutii cu piese. Nici nu știu ce făcea cu ele și nici nu am avut o curiozitate. Am văzut o cutie de lego imensă cu 2321 de piese pe care scria 16+, intitulat VOLTRON defender of the universe. M-am mirat și mă așteptam să văd un puști enuziasmat, care începe să asambleze câteva sute de piese, după care grămezi de piese vor fi dispersate prin casă. Într-o dimineață a apărut un leu cu eticheta 5. Într-o altă zi a apărut un alt leu cu eticheta 4. Doar la întâmplare am zis că aș vrea să-l văd și eu gata până marți 7 august 2018. Puștiulică a băgat la cap și s-a pus pe treabă. În tăcere a montat și a montat și iată că sâmbătă 4 august 2018 pe la ora 20 mi l-a arătat pe VOLTRON gata asamblat. M-am minunat. Văzând că el tace și face, că pigulește piesele, le pune așa cum zice documentația, am făcut poze și filmulețe. El l-a făcut pe VOLTRON, căci are și alte chestii asamblate.
M-am convins încă o dată că cine este învățat să înceapă ceva și să și termine acel ceva, tot timpul va proceda la fel, iar cei care lasă lucrurile neterminate, o fac așa din copilărie, căci ei sunt încurajați să fie neisprăviți, delăsători, nepricepuți, aroganți și leneși.







Cred că trebuie apreciat puștiul, lucru pe care l-am făcut, căci eu am analizat performanța lui atât prin prisma a ceea ce eu sunt în stare să fac acum și cu atât mai mult prin prsma a ceea ce aș fi făcut la vârsta lui, vârstă la acre joaca avea alte valențe căci jocul cu cercul de la butoi sau cu dura de la sobă erau preocupări de căpătâi pe lângă un șotron sau o minge făcută dintr-un ciorap umplut cu cârpe sau hârtii, căci până în 1060 despre jucării nu aiveai cum să vorbești din cauza sărăciei.

(04 august 2018) 

No comments:

Post a Comment