Saturday, August 18, 2018

365 împotriva României: Liliana MINCĂ hop-hop de colo-colo

Teatrul Național ar fi mândru dacă ar angaja-o pe Liliana MINCĂ  ca societară a sa, căci marea actriță Liliana MINCĂ  ar realiza roluri memorabile, cum nu s-au mai văzut. Eu am avut privilegiul s-o văd le Liliana MINCĂ  de-a lungul timpului jucând roluri care mi-au rămas întipărite în memorie pentru totdeauna.
Am văzut-o la televizor pe Liliana MINCĂ jucând convingător rolul de membră a Partidului Conservator.
Am văzut-o la televizor pe Liliana MINCĂ jucând convingător rolul de membră a UNPR. Rolul ei de apărătoare a interesului național au consacrat-o definitiv.
Am văzut-o la televizor pe Liliana MINCĂ jucând convingător rolul de membră a PP-DD. Susținătoare a măsurilor de un populism devastator ale lui Dan DIACONESCU, actrița a reușit mai întâi să se convingă pe sine însăși, după care nu a avut nicio dificultate în a-i convinge și pe ceilalți.
Am văzut-o la televizor pe Liliana MINCĂ jucând convingător rolul de membră a PND. Aici nu a interpretat în prea multe spectacole, iar aparițiile au fost nerelevante, nefiind invitată în scenă des.
Am văzut-o la televizor pe Liliana MINCĂ jucând convingător rolul de membră a UNPR. Tot cu interesul național, interes care nu a durat prea mult și actrița a găsit un alt teatru.
O văd la televizor pe Liliana MINCĂ jucând convingător rolul de membră a ALDE. În sfârșit, actrița și-a găsit rolurile mănușă, acelea de liberală autentică, gata dezvoltării prin noi înșivă.
Sunt sigur că talentul său perfect, profund și multilateral îi va permite să joace în viitor multe alte roluri, la fel de cănvingător și imparțial, căci actrița Liliana MINCĂ are capacitatea de a înțelege acele elemente de finețe care o fac  credibilă și-i dă posibilitatea să dezvolte asemenea partituri, încât spectatorul retrăiește convingerile acesteia în a apăra ceea ce în rolul precedent era negat cu vehemență. căci rolul cere o nouă abordare, iar actorul este sclavul rolului creat de acel dramaturg invizibil care este istoria. Actrița Liliana MINCĂ doar interpreteză cu credința și cu profesionalism rolul în care este distribuită, astfel încât umple scena, adică platourile și nu prea lasă loc de întors celor cu care este în dialog, acoperindu-i cu tiradele rolului ei de combatantă de profesie.
Despre cei ce ce termină o facultate la peste 45 de ani am respect pentru că dau dovadă de tenacitate, dar ca specialiști în respectivul domeniu unde au diploma am mari rețineri. Despre cei care fac masterate și doctorate când deja au trecut de 50 de ani fac masterate și doctorate, dar sunt și persoane publice cu oarece notorietate, deja erespectul meu ia o întorsătură bazată pe faptul că universitarii sunt sensibili în a face plecăciun acestora, chiar dacă aparent la ei în teren este mingea. Despre doctoratele demnitarilor, deja mă abțin, căci știu eu prea multe ca să nu dau cu bâta în baltă, din moment ce în USA un doctorat serios se face în 5 ani cu loc de muncă 24/24 în universitate, nu ca la noi, în stațiile de autobuz sau de tranvai, plecând urechea la ce zic călătorii, ca papte de știință.
(18 august 2018)

No comments:

Post a Comment