Monday, August 27, 2018

365 împotriva României: Ioan CIOABĂ regele fără regat și fără supuși

Autoproclamatul rege internațional al rromilor de pretutindeni, Ioan CIOABĂ, începând cu 5 mai 1992 deja joacă un rol special în piesa numită democrație originală mioritică. Cine crede că Ioan CIOABĂ, adică regele CIOABĂ este doar un personaj de decor va avea o mare dezamăgire, pentru că la momentul potrivit acesta a reușit să capteze atenția populară spre o zonă în care exista regele MIHAI I care dorea să revină în țară. Nu este întâmplător faptul că în zilele de 25-27 aprilie 1992 ale vizitei regelui MIHAI I s-au adunat sute de mii de bucureșteni să-l aclame și ziua în care s-a provlamat rege Ion CIOABĂ. Politicienii acelor vremuri aveau nevoie de un personaj surogat care să umbrească notorietatea regelui autentic și să facă în așa fel încât cel inventat să capteze atenția prin senzațional. Regele CIOABĂ I nu avea nici regat, nici supuși și nici sânge albastru. El însă juca într-o piesă și s-a văzut cum toată lumea i-a acordat atenție, întrucât el era reprezentantul unei uriașe mase de manevră, mai ales în zilele în care se vota pentru parlamentare.
Din punctul meu de vedere, regele CIOABĂ era un element deosebit de important dacă fostul meu doctorand M.P.C. sibian fiind, reușea să mă impună consilier la Casa Regală de la Sibiu. Atunci aș fi fost în ASE o persoană specială, numai prin faptul că m-aș fi recomandat nu profesorul X de la Departamentul Y, ci consilierul regal Ion IVAN, ceea mi-ar fi creat mari avantaje, iar drumurile mele la Sibiu m-ar fi făcut o persoană cu mult mai importantă decât ceea ce eram eu cu structurile mele de date și cu managementul calității software. N-a fost să fie și am regretat comicul situației, căci merita o mică aventură în spațiul acesta de neînțeles al politicii mult prea de mahala a Bucureștiului.


(27 august 2018)

No comments:

Post a Comment