Thursday, April 26, 2018

Gazeta matematică în mediul online

Acum câțiva ani, un tinerel mi-a prezentat o chestie pe un CD care era de fapt o aplicație ce conținea toate problemele publicate în Gazeta matematică de la primul număr al apariției acesteia, până în anul în care se producea acea prezentare.
Inițiativa era lăudabilă, dar în opinia mea, era un prim pas pentru a crea baza unei aplicații multimedia de e-Learning așa cum scrie la carte.
Compania de software unde lucra tinerelul despre care fac vorbire aici, dorea ea să pătrungă în piață, numai că e-Learning-ul înseamnă cu mult mai mult decât a digitiza și de a introduce și criterii de regăsire evidente pentru enunțuri și pentru soluții.
L-am întrebat dacă are acolo și probleme de geometrie în spațiu. La răspunsul său afirmativ, am dorit să văd o problemă și soluția dată de el acolo pe CD. Am fost șocat să constat că lipseau elementele de grafică 3D absolut necesare unei soluții moderne de geometrie în spațiu, știut fiind că pentru translații, rotiri, secțiuni soluțiile sunt generalizate deja în grafica computerizată. Atunci mi s-a făcut milă de toți cei care au plecat de la ideia că a face un CD cu gazeta matematică înseamnă doar a digitiza, fără a folosi resursele unui computer de a face ceva absolut spectaculos și revoluționar.

(26 aprilie 2018)

No comments:

Post a Comment