Există o profesie W definită prin activitățile A1, A2, A3, ...., Ai, ...., An pentru care se știe cu precizie când sunt executate bine și când sunt executate rău. O persoană Y care exercită profesia W execută activitățile A1, A2, A3, ...., Ai, ...., An , respectiv, cu frecvențele F1, F2, F3, ...., Fi, ...., Fn și se contorizează de câte ori acestea au fost bine executate Bi, respectiv, au fost rău executate Ri, i=1,2,3, .., n cu Bi + Ri = Fi.
Ideia de bază este legată de faptul că toată lumea acceptă diferențierea unei activități Ai bine executate de o execuție prost executată pentru aceeași activitate.
Dintr-o analiză statistică a rezultat că un indicator normat I, dacă are valoare cuprinsă între (0,92; 1] se apreciază că nu se greșește câtuși de puțin dacă persoana pentru care s-a calculat acel indicator este pusă în corespondență cu calificativul foarte bine, adică persoana respectivă este o valoare, adică este foarte bună din punct de vedere profesional. În cel puțin 92% din cazuri execută oricare dintre activitățile A1, A2, A3, ...., Ai, ...., An bine, cel puțin.
este foarte important să existe criterii valorice, dar tot atât de important este de a găsi modalități clare de a măsura totul și de a pune valori numerice, măsurate obiectiv, în corespondență cu niveluri calitative și abia după aceea să se concluzioneze că persoana este o valoare. orice abordare este nerealistă, subiectivă, trivială, conjuncturală, descurajatoare și deformată.
Exemplul unui atlet săritor la înălțime. Activitatea este unică: săritura în înălțime. În competiții el sare 215 cm cel puțin. A participat la 200 de competiții și în 190 din cazuri a obținut un loc pe podium, adică a avut sărituri bune. I = 190/200 = 0,95 > 0,92 deci sportivul este foarte bun, adică este o valoare.
Un programator a scris 100 de module, dintre care i-au fost recepționate ca fiind bune 45. Rezultă I=45/100 = 0,45 < 0,92 programatorul nu este foarte bun, nici chiar bun nu este, deci el nu este o valoare în echipa din care face parte.
(21 aprilie 2018)
No comments:
Post a Comment