Wednesday, December 18, 2019

Mircea SIBICEANU, eternul culturist campion

Despre marele culturist Mircea SIBICEANU am scris câteva articole și am urmărit activitatea sa competițională, dar și de pregătire, ceea ce m-a determinat să-i iau un interviu maestrului.
II: De cânți ani faci culturism Mircea SIBICEANU?
MS: De 39 de ani concurez!   
II: La ce vârstă ai participat la un concurs de culturism?
MS:Fără săli cu aparate performante, fără suplimente nutritive, fără metode de antrenament dar cu multă pasiune!   
II: Lumea trebuie să știe că ai făcut culturism și înainte de 1989. Cum era culturismul în acele vremuri?
MSLa 22 de ani.    
II: Cum arăta pe atunci o sală? Ce echipamente erau atunci?
MSÎn general sărăcăcioase în aparatură, friguroase iarna și nedotate cu documentație.  
II: Care era alimentația? În ce constau suplimentele?
MSDoar ce se  obținea de la statul la coadă, căci totul era pe cartelă, iar ca suplimente, rar câte o cutie de lapte praf!   
II: Despre finanțarea sportivilor de pe vremuri ce detalii ne dai? 
MSSingurele avantaje ca finanțare erau: unele întreprinderi unde era clubul sportiv, ofereau scoatere din producție și decontul pentru competiții!  
II: Cu ce culturiști ai concurat la campionate?
MSEugen KANTOR, , Eugen DEMENI, Alexandru COSTACHEC, Cristian MIHĂILESCU , George CRĂCIUNESCU, Constantin BEBEȘELEA, Petru CIORBĂ, Florin UCEANU, Gheorghe HUMĂ, Nicu GIURGI și alții.   
II: Câte titluri de campion ai?
MSPatru de campion și cel putin 15 de vicecampion național!    
II: Te-ai antrenat dintotdeauna ca să rămâi în formă. Care este secretul acestor antrenamente?
MSMă antrenez în fiecare zi ca și cum aș avea peste câteva zile concurs, astfel că sunt permanent în formă bună. Iar ca metode de antrenament mi-am găsit de mulți ani metode personalizate care mi se potrivesc.  
II: Cum ți-ai păstrat forma de concurs o perioadă așa de îndelungată? 
MSAm răspuns mai sus.   
II: Ce rol are zestrea genetică în toată această evoluție și cât este muncă și disciplină?
MSPentru înaltă performanță zestrea genetică este hotărâtoare și 50% este muncă și disciplină.    
II: Un culturist ca tine a făcut și școală. Despre elevii care îți calcă pe urme ce ai de zis?
MSAm avut și mai am discipoli, dar puțini au mers până departe și pentru puțin timp.   
II: Cum vezi puterea exemplului? Care a fost modelul tău? 
MSCred în puterea exemplului si mă gândesc că dacă altul poate trebuie să pot și eu.Nu am avut un model dar am admirat si apreciat pe mulți.   
II: Când intri în aceeași competiție la care participă și elevii tăi, cum se comportă maestrul față de discipolii săi? 
MSMă străduiesc să fiu un exemplu dar și un adversar redutabil în același timp.   
II: De ce crezi că mulți culturiști abandoneasză participarea la concursuri pe măsură ce avansează în vârstă?
MSPentru că este un sport de anduranță,pentru că nu se implica total și pentru că este un sport, o știință, o artă dacă nu te implici total undeva se rupe visul. 
II: Există o continuitate a culturismului de la o generație la alta?
MSDa. Există dar la alte standarde și valori.  
II: Piteștiul a dat mulți campioni la culturism? Pe care dintre ei i-ai cunoscut?
MSHa..ha..ha. Pe toți.Să nu uităm că sunt primul legitimat în Argeș. Mi-au trecut aproape toți prin mâna și prin față: Liviu ASTANEI, Alin MATEESCU, Daniel RACOVEANU, Cătălin BURGHEL, Doru POP și alții. 
II: După experiența acumulată, ce înțelegi prin performanță în culturism?
MSPerformanță în culturism înseamnă să pleci de jos și să ajungi în vârf și mai ales să te menții  acolo sus. Eu fac asta de 39de ani!    
II: Se zice că în culturism nu ai voie să trișezi, căci performanța este diminuată cu șanse foarte mici de a fi restabilită. Care este explicația?
MSA trișa este ca și cum ți-ai fura singur căciula. Este sport individual, ești permanent singur, trebuie să fii sincer și cinstit cu tine dar și foarte exigent pe tot parcursul carierei.

20-Am evitat greșelile pe care le-am făcut tot eu le început și care la vremea respectivă m-au costat foarte mult.   
II: Ce greșeli ai evitat în cariera ta de culturist care să explice longevitatea participării tale în competiții?
MSAm evitat greșelile pe care le-am făcut tot eu le început și care la vremea respectivă m-au
costat foarte mult.  
II: Ce înțelegi prin formă maximă și cum se procedează ca aceasta să fie atinsă exact în ziua concursului, nu înainte și nici după?
MSFormă maximă înseamnă că în ziua în ziua în care concurezi și chiar la ora la care ești pe șcenă trebuie să fi în formă maximă posibil pentru cate ai muncit un an. Și ca să atingi forma maximă trebuie să-ți cunoști foarte bine organismul si sa știi cât mai multe despre ce te poate aduce în formă maxima:alimente,suplimente,medicație etc...
II: Deși ești o prezență, o personalitate, la fiecare concurs o iei de la zero cum se zice. Emoțiile nu sunt mai mari? Cum le stăpânești, știind că juriul este deosebit de exigent?
MSPentru mine fiecare concurs este un nou început, o nouă pregătire, o altă experiență, pe corpul, pe mintea și voința mea. Emoțiile au alte manifestări care maresc secreția de adrenalină, dar și lupta cu emoțiile crește, astfel ca juriul să nu vadă acest lucru ca o slăbiciune ci ca pe o lupta pentru victorie.   
II: Care a fost ultimul concurs la care ai participat, maester? Cum a fost la acest concurs?
MSPe 9 și 10 noiembrie la Lugoj și Timișoara au fost două concursuri internaționale cu participare din 6 țări.Am obținut 4 medalii: două de locul doi și două de locul patru.   
II: Cum te vezi în anii ce vor urma ca sportiv și antrenor?
MSLa fel de pregătit, să concurez și să pregătesc alți discipoli. 
II: Care este obiectivul imediat pe care-l urmărește Mircea SIBICEANU?
MSPrimul obiectiv este ca la primul concurs care va fi la sfârșitul lunii mai, Cupa balcanica, doresc să mă clasez în primii șase! 
I-am mulțumit foarte mult lui Mircea SIBICEANU pentru amabilitatea cu care mi-a acordat acest interviu, care sunt sigur că îi vor lămuri pe cititorii dornici să cunoască multe despre culturismul românesc, de la sursă, adică de la culturiștii care au făcut cu adevărat istoria acestui sport.



(09 octombrie 2019)

No comments:

Post a Comment