Acum se poarta transferul de notorietate de toate tipurile, caci fiecare individ doreste sa capete un sprijin oarecare, folosind tot felul de mijloace.
In primul rand, transferul de notorietate se face prin semnarea de catre o personalitate a uneo prefete la o carte publicata de un autor necunoscut. De regula, autorul scrie prefata, o trimite celui care ar trebui s-o semneze, acesta o citeste, face unele modificari, dupa care primeste varianta finala, pe care o semneaza si care este inclusa in carte. Acesta este cazul ideal. De multe ori, autorul primeste acordul personalitatii. Autorul scrie prefata si avand acordul, o include in carte pur si simplu. Sunt rare situatiile in care cel ce a semnat prefata este nemultumit, caci de regula scris de insusi autorul cartii este suficient de neutru si ponderat laudativ, incat nu deranjeaza si nici nu atrage reprosuri din partea unor coleg cand intalnesc pe semnatarul prefetei, care de fat n-a semnat-o in realitate.
In al doilea rand, transferul de notorietate se realizeaza prin luarea de cuvant a unei personalitati in care sunt prezentate realizarile dintr-un domeniu ale unui tanar care incepe atunci cariera. Tanarul este considerat serios, profund, original, documentat, disciplinat, motivat, analitic, exigent, original, intreprinzator, serios, ordonat, modest, talentat, exact ceea ce trebuie unei persoane pentru a se afirma intr-un domeniu si pentru a reusi in derularea proiectelor de care se ocupa.
In al treilea rand, transferul de notorietate se obtine atunci cand o persoana necunoscuta reuseste sa scrie un articol, sa scrie o carte, sa formeze un duet pe scena, cu o personalitate. Exista si bancuri pe acesta tema. Cine crede ca personalitatea a scris prea mult sau cine nu vede ca un mare artist iese pe scena cu un anonim doar spre a-l sprijini, inseamna ca accepta realitatea fara sa o digere. De multe ori apar reclame comerciale sau politice in care personalitati prezinta produse, caci si in politica unii candidati trebuie priviti tot ca produse si se vede de la o posta ca acolo este ceva fortat, ca produsul nu merita acele aprecieri care i se fac.
In al patrulea rand, dar foarte usor, transferul de notorietate se face cu ajutorul pozelor. trebuie numai o secunda si pentru personalitate, dar si pentru cel interesat de transfer, sa realizeze o poza cu un telefon mobil. Sunt si situatii in care poza se face cu tehnica profesionala, caz in care, transferul este bine studiat si se realizeaza numai dupa ce calkculele arata ca este un lucru extrem de eficient. Imi aduc aminte ca [pe vremuri s-a tiparit un album OMAGIU dedicat lui Nicolae CEAUSESCU. S-a publicat. Era o carte masiva, realizata in conditii grafice de exceptie, care se vindea la preturi modice. Intamplarea a facut ca nu dupa mult timp generalul PACEPA sa fuga din tara. S-a retiparit albumul, iar pozele unde era PACEPA au disparut. Acum nu stiu daca au fost trucate, inlocuind chipul generalului cu alt chip sau chiar au fost inlocuite cu altele. Dar se realiza un transfer negativ de notorietate, era o notorietate inversata, plecarea generalului ii crescuse acestia cota prea mult.
Pe facebook apar tot felul de poze in care se face transfer de notorietate de la diferiti cantareti, pictori, sportivi, oameni politici, spre oameni obisnuiti. Stiu ca pe vremea mea, de cate ori venea MM in catedra, caci Manea MANESCU era pe langa politician de soi si sef de catedra, dupa ce strangea mana, ironi ziceam ca transferul de notorietate trebuie conservat si de aceea nu ne mai spalam pe maini o luna de zile.
In al cincilea rand, critica este un bun prilej de a face transfer de notorietate. Vedem pe cineva care face o nazbatie, drept care incepem sa-l criticam cu asiduitate. daca o facem si cu un. stil c eva mai suculent, deja transferul de notorietate s-a produs. Transferul acesta de notorietate este directionat spre interese clare, iar cei ce-l practica sunt fie din tabara criticatului, ceea ce este foarte aru pentru intreaga tabara, asa cum s-a intamplat in PSD, fie ca sunt simbriasii unei terte forte, ceea ce este cu totul elitist, ca se merge pe principiul unde dai si unde crapa.
Ar mai fi si alte tipuri de transfer, dar despre ele, precum e transferul de notorietate al partidelor politice am scris. Aici este arta si strategia unui partid, de a se urca asemeni unei plante parazite pe trunchiul unui partid puternic pentru a-i suge seva. A se vedea chestiunea cu USL la noi.
Prin extensie, in jurul nostru, totul este transfer de notorietate. Cand se naste, pruncul primeste o data cu numele sau, numele de familie, care este cel mai edificator exemplu de transfer de notorietate. Sustinerea unei teze de doctorat, cu cele 4 referate ale comisiei insemana transfer de notorietate, caci titlul de doctor arata ca posesorul sau ofera garantie ca este capabil sa lucreze la standarde ridicate, daca teza e pe bune si nu este un fas, asa cum s-a dovedit a fi in multe cazuri de Dambovita-n gios, pe mal mocilos...
Prin extensie, in jurul nostru, totul este transfer de notorietate. Cand se naste, pruncul primeste o data cu numele sau, numele de familie, care este cel mai edificator exemplu de transfer de notorietate. Sustinerea unei teze de doctorat, cu cele 4 referate ale comisiei insemana transfer de notorietate, caci titlul de doctor arata ca posesorul sau ofera garantie ca este capabil sa lucreze la standarde ridicate, daca teza e pe bune si nu este un fas, asa cum s-a dovedit a fi in multe cazuri de Dambovita-n gios, pe mal mocilos...
(15 decembrie 2019)
No comments:
Post a Comment