Sunday, December 8, 2019

Debarasarea de vechituri

Multi dintre noi avem obiceiul sa cumpara:
- carti ca le vom citi dupa ce iesim la pensie,
- haine ca sunt ieftine si le vom purta candva,
- obiecte casnice de care credem ca vom avea nevoie,
- cadouri pe care uitam sa le oferim celor pentru care le-am cumparat,
- obiecte de tezaur ca sa acumulam pentru zile negre,
- cate ceva doar pentru a ne lauda la asltii cu ce avem.
In acest fel se strang in casa tot felul de lucruri si casa noastra se transforma in depozit de troace, nu de vechituri, caci unele dintre lucrurile cumparate au ramas cu etichetele si cu bonurile din magazin dupa ce le-am pus bine, exact in locul de unde nu le gasim cand avem cea mai mare nevoie de ele.
Aici scriu de situatia in care am cumparat ceva, m-am folosit de el, s-a uzat si trebuie sa scap de el, desi probabil ma gandesc ca tot ar fi bine sa-l pastrez fie pentru a fi utilizat la stersul dusumelelor, fie la preluarea unui surub sau a unei piulite pe care s-o folosesc cand am mare nevoie si magazinele sunt inchise la ora aceea.
Debarasarea de aceste vechituri trebuie sa se faca neintarzaiat caci altfel ne vom gasi in situatia va vechiturile ne vor da afara din casa. Nu sunt eu exemplul 100% cel mai potrivit, dar in ultimul timp am reusit sa ma debarasez de peste 70% din lucurile pe care nu am pus mana in ultimii 3 ani si aici ma refer nu la haine, caci in cazul hainelor trebuie sa mai lucrez cu mine insumi destul de mult.
Debarasarea de vechituri nu inseamna a le arunca la gunoi. Unii le doneaza daca sunt intr-o stare buna. Altiile vand la preturi simbolice. Altii le pun pe trotuar si cine are nevoie de ele le ia sa le foloseasca pur si simplu.


(o8 decembrie 2019)

No comments:

Post a Comment