Friday, December 27, 2019

La revedere, puloverule!

Noi facem adevarate depozite de troace din apartamentele noatre doar din simplul motiv ca nu avem puterea sa ne despartim de lucruri pe care le-am folosit cu placera. Eu am o bluza superba, luata in anul 2000 de Mall Vitan. Erste vorba de un United Color of Benetton. este un maron superb pe care l-am purtat si spalat de nenum[rate ori, dar care nu s-a decolorat, nu s-a botit si nici nu s-a ros. E un bumbac de o calitate cu totul deosebita si se asorteaza de fiecare data cu pantalonii pe care ii am, dar pe care i-am schimbat de nenumarate ori, caci s-au uzat.
De fiecare data imi propun s-o dau la reforma, dar de fiecare data o vad ca parca ar fi noua si nu ma despart de ea.
Probabil ca asemeni mie sunt multi oameni. Numai ca lucrurile se aduna, pentru ca noi tot cumparam altele noi, mai moderne, cu culor la moda si care credem noi ca ne plac foarte-foarte mult. Asa se face ca dulapurile noastre gem de lucruri noi, de lucruri bune de purtat, dar si de lucruri pe care de ani si ani nu le-am mai inbracatr sau incaltat sau pur si simplu, nu le-am ami utilizat. Partea proasta este ca noua ne este frica de paptul ca va apare o situatie in care acel lucru pe care n-am mai pus mana de 5 ani, va fi absolut necesar si ne gandim sa nu cumparam altul atunci, daca avem unul acum, deci in pastram.
Spune o scriitoare japoneza ca a ne debarasa de lucrurile la care tinem foarte mult devine dintr-o posibilitate o realitate daca:
- luam lucrul respectiv in mana,
- il privim cu duiosie si dragoste,
- il consideram insufletit si inteligent,
- ne adresam lui cu cuvinte tandre,
- ii mul'umim pentru tot ce a facut pentru noi,
- ne luam la revedere, ca de un prieten drag,
- ne despartim de acel lucru.
In acest fel despartirea devine mai suportabila, iar noi credem ca s-a incheiat un ciclu natural, ceea ce ne face sa mergem mai departe ara regretul ca am facut ceva despre care la un moment dat ne va parea rau. Deci a spune draga puloverule, nu este nici metafora, nici bazaconie, ci un mod simplu de a incepe dialogul cu un lucru de care trebuie sa ne despartim, adica noi sa folosim alte pulovere mai noi si mai moderne, iar respectivul pulover sa ia drumul reciclabilelor.


(27 decembrie 2019)

No comments:

Post a Comment