Monday, December 9, 2019

Debarasarea de istorie

De istorie ne debarasam intr-un mod extrem de fals.
Fie nu vorbim despre faptele care nu ne convin.
Fie deformam realitatea prin falsificarea descrierii faptelor.
Fie swcriem foarte putin si ambiguu despre evenimente neplacute.
Acum cand mai sunt doar cateva zile pana la aniversarea a 30 de ani de la Revolutia din Decembrie 1989, cei ce vor vorbi despre evenimentul acesta o vor face de pe pozitii atat de diferite incat nu se va mai intelege chiar nimic. Unii vor vorbi frumos, altii vor improsca cu noroi.
Fiecare dintre noi are o istorie a sa. Si noi ne debarasam de istyoria noastra fie in totalitate daca vrem s-o luam de la capat la un moment dat, fie taiem din prezentarile noastre exact ceea ce nu este necesar sau nu ne convine.
Nu prea cred ca are cineva placere ca in CV sa puna ca intre anii X si Y a stat la puscarie, deci va elimina din istoria sa exact acea perioada. 
Imi amintesc ca prin 1990 a trebuit sa fac un CV si cel ce mi l-a solicitat a zis sa scriu totul si foarte detaliat. Am scris destul de multe despre apartenenta mea de dinainte de 1989 la PCR, iar persoana cu pricina s-a mirat mult. I-am zis ca e acolo viata mea si nu am facut nimic de care sa ma rusinez.
Am vazut foarte multe persoane care se lupta din rasputeri sa se debaraseze de istorie si cred ca chiar si reusesc. Numai ca din cand in cand li se reamintesc momente ceva mai neplacute care le determina, saracutele de ele, sa-si puna coada intre picioare si sa dispara din peisaj.
Debarasarea de istorie nu ajuta la nimic. Asumarea istoriei va determina pe cei din jur sa nu mai puna intrebari stanjenitoare si sa ne puna in dificultate doar ca vrem sa parem ceea ce nu suntem.
N-am scris o vorba despre cum fasi istorici intra cu cismele noroite in istoria nationala si o macelaresc in cel mai nesimtit mod si nici de cei care propun sa nu se mai invete istorie in scoli. Despre cei care spun ca Stefan nu a fost atat de mare ca sa i se zica Stefan cel Mare, iar Mihai Viteazul nu a fost atat de viteaz precum cred unii, nici nu ma obosesc sa scriu ca sunt imbecili si nu-mi pierd timpul cu ei. M-am debarasat de ei pur si simplu, din start.


(09 decembrie 2019)

No comments:

Post a Comment