Tuesday, December 31, 2019

Am fost contemporan cu George CALINESCU

Imi placea Cronica optimistului tinuta la ziarul Contemporanul de George CALINESCU. Acest romancier aflasem ca inainte de toate fusese istoric literar si scrisese o carte monumentala. Am apucat sa citesc din respectiva carte mult mai tarziu, cand a fost publicata de Fundatia DRAGAN si am platit cu 500 lei unexemplar care mi-a fost trimis din strainatate, unde se publicase.
Am citi multe dintre romanele lui George CALINESCU, dar sa fiu sincer, nu mi-au placut. Mi-a placut cartea de istorie a literaturii publicata prin 1941, de Alexandru ROSETTI.
George CALINESCU a fost academician. Barfitorii zic ca i-ar fi spus tot sub Aula Academiei R.P.R. lui A. TOMA un poet proletcultist sinistru si tatic al celui care prin articolul Pezia putrefactiei si putrefactia poeziei, avea sa-l scoata pentru multi ani pe Tudor ARGHEZI din literatura si inchei paranteza, i-ar fi spus:
- Dumneata esti mai mare ca EMINESCU.
Eu nu prea cred, dar totul este posibil, stiut fiind faptul ca George CALINESCU pentru a-si salva pielea, a facut suficiente compromisuri, caci intrarea in Academia R.P.R. nu se facea decat daca partidul era de acord ;i ca sa fie de acord, respectivul trebuia sa dea dovada de atasament la doctrina comunista, sa laude pe conducatori si sa proslaveasca realizarile comunismului, exact cum sunt si azi in democratie pusi oameni in dregatorii.


(01 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment