Tuesday, December 31, 2019

Am fost contemporan cu George CALBOREANU

George CALBOREANU ca actor a fost magnific in rolul lui Stefan cel MARE din piesa Apus de soare de Barbu STEFANESCU DELAVRANCEA. Avea o voce in care acel monolog cu Moldova nu e a mea, nici a voastra, ci a urmasilor, urmasilor vostri, imi rasuna si acum in urechi, atat de puternica era. Credeam ca-l am pe marele voievod in fata ochilor ori de cate ori auzeam la radio transmisa piesa si auzeam monologul.
Cand l-am auzit pe George CALBOREANU recitand poezia Scvrisoarea a III-a de Mihail EMINESCU mi-am zis ca aceasta poezie si-a gasit interpretul ideal. Avea un anume fel de a recita, un ritm crescendo pe versurile in care este descrisa batalia, incat am avut senzatia ca sunt la un film si vad scena jucata la perfectiune, asa cum era filmul Dacii al lui Sergiu NICOLAESCU.
In filme a jucat magistral George CALBOREANU. Imi amintesc replica: a trait ca un prost, a murit ca un prost, rostita de marele actor in filmul Strainul


(01 Ianuarie 2020)
George CALBOREANU este un monstru sacru al scenei romanesti. Cine vrea cu adevarat sa stie de  o interpretare a unui rol, sa asculte piesa Apus de spare a lui DELAVRANCEA si sa urmareasca cu atentie si ce zice CALBOREANIU, dar mai ales, cum zice.

No comments:

Post a Comment