Friday, December 6, 2019

Alexandru SUCUTĂRDEAN, un culturist deosebit

Cu Alexandru SUCUTĂRDEAN sunt prieten pe rețeaua de socializare FACEBOOK  de mai mulți ani. Am urmărit activitatea sa de sportiv și m-a impresionat tenacitatea lui de a fi în formă, de a se prezenta la concursuri și mai ales de a fi de la un concurs la altul tot  mai mai bun.
Alexandru SUCUTĂRDEAN este un bărbat de 29 de ani, născut in zodia RAC, zodie caracterizată pentru culturisti astfel:
Cel născut în zodia racului este caracterizat prin voință ieșită din comun, cu înclinații spre activități care consumă foarte multă energie, disciplinat, cu obiective precise și care știe să lupte cu înverșunare pentru a urca sus pe treptele măiestriei în domeniul pe care și l-a ales. El se angrenează în munci pe termen lung și-și dovedește lui însușii mai întâi și numai după aceea celor din jur că alegerea făcută este cea corectă. Îi place să se verifice că a muncit bine și face comparații periodice legate de rezultatele muncii lui. Îi plac lucrurile foarte concrete, măsurabile și știe să structureze ordinea de desfășurare a activităților încât rezultatele să fie cele pe care și le-a stabilit.
Am discutat cu Alexandru SUCUTĂRDEAN și a fost de acord sa răspundă la o serie de întrebari, permitandu-mi astfel să realizez acest articol-interviu. Am notat AS prescurtarea de la Alexandru SUCUTĂRDEAN și cu II prescurtarea de la Ion IVAN.
II: Când te-ai apucat de culturism?
AS:  Practic fac culturism din 2012, fără a avea cunoștințe, însă din 2016 de performanța .
II: Ai avut un model, un idol?
AS: Încă de mic l-am urmărit pe Frank ZANE care pentru mine este un fenomen, din vechea gardă iar apoi pe Jeremy BUENIDA !
II: Ce înseamnă culturismul pentru tine?
AS: Culturismul este un stil de viață, exact ca viața unui călugăr cu cât ești mai retras de plăcerile cotidiene (in sportul nostru , Fast food) cu atât evoluezi mai mult ! 
II: La ce vârstă ai urcat pe scena unui concurs?
AS: La 26 de ani, la Cupa Federatiei organizată chiar in orașul meu, unde fără să am vreo cunoștință despre scenă sau secretele culturismului, manipularea carbohidraților etc.. am reușit un loc 3 din 12 competitori motiv care m-a făcut sa ajung un obsedat al acestui sport. 
II: Ce spui despre emoțiile acestui prim concurs?
AS: Este ceva de nedescris! E frumos să-ți fie apreciata munca, e frumos să fi aplaudat, un sentiment pentru care lupt și voi lupta cât mă va tine corpul și sănătatea ! Traiesc sa fiu pe scenă! 
II: Sa discutam despre caracteristicile tale biometrice, inăltime, greutate, circumferintele bratului, pieptului, taliei, coapsei, gambei.
AS:  Am 177 cm inaltime , off season, am 92 kg (actual), 82 kg (ultimul concurs ), circumferință braț 43 cm ,  circumferința pieptului 117 cm, circumferința coapselor  67  cm si circumferința gambelor 39 cm.
II: Cum te autoevaluezi?
AS: Sunt un sportiv ambițios, determinat însetat de succes, de scenă, de trofee! Mă simt puțin înzestrat genetic lucru care mă face să muncesc mult mai mult decât alți sportivi ! Însă merită tot efortul, când ești in fata tuturor și esti aplaudat ! Sunt mereu motivat si ambițios lucru care mă face să nu renunt niciodată ! Muncesc zilnic iar succesul nu va întârzia sa apara Am deplină încredere in mine!
II: De câte ori te antrenezi pe sapatamâna?
AS:  In off season ma antrenez o zi “fiare“ una pauza iar cardio moderat, iar în apropiere de competiții doua antrenamente zilnic dar! 
II: Care este programul de antrenament, ca durata si ca structura?
AS: Ma antrenez tip HiiT, antrenamente scurte și foarte intense , aproximativ 50 minute la grupele mari de muschi, 40 minute la grupe mici de muschi. 
II: Ce suplimente folosesti?
AS: Proteina, creatina, bcaa, vitamine, multiminerale, melatonin, gaba, ashwaganda, glutamina. 
II: Despre ciclul de pregatire de dinainte de concurs ce spui?
AS: In primul rând este o munca titanica cu tine însuți ! Sute de ore de cardio, low carbs,  oboseala, stres ! 
II: Culturismul este un sport scump. Cum ii faci fața?
AS: Mi se pare un sport foarte scump, momentan am doua joburi: sunt de profesie jandarm, iar in timpul liber sunt instructor la o sala din oraș, pentru a-mi permite sa am alimentația corespunzătoare 
II: Care sunt primele 5 calitati, in ordine pe care trebuie sa le aibe un culturist?
AS: Motivatie, ambiție, perseverenta, dedicare  si seriozitate 
II: Ai un instructor,? Un manager ai?
AS:  Da , din 2016 pana în 2017 am colaborat cu un prieten, el fiind primul care mi-a dezvăluit câteva din micile taine ale culturismului.  Vlad MOSCOLIUC este numele lui, iar apoi am colaborat cu Stefan Florin COSOVANU. Sub îndrumarea lui am învățat să ma antrenez tip HIIT, am început să cunosc adevăratele taine ale culturismului modern! Țin să-i mulțumesc foarte mult deoarece prin el am început sa văd culturismul cu alți ochi, și am început sa fiu dependent de el, COSOVANU fiind și un bun psiholog care m-a încurajat mereu . In prezent colaborez cu Alexandru POP care mă ajuta enorm de mult, asta s-a văzut și pe scenă unde am fost nr 1 ! Am devenit atât campion mondial cât și campion european și overall. 
II: Cum alctăuiesti programul de concurs?
AS: Sunt o persoana foarte conștiincioasă și muncitoare, iar programul de concurs mi-l pun la punct in funcție de jobul actual ( jandarm) un job care este destul de dificil ! 
II: De la ce culturist ai invatat cele mai multe lucruri?
AS:  Pot spune ca de la fiecare înveți câte ceva , însă Stefan COSOVANU m-a învățat foarte, foarte
multe ! 
II: Când ai cucerit cel mai important trofeu in cariera ta de culturist?
AS: Mereu primul trofeu e unul foarte important, iar cel mai important trofeu este câștigarea campionatului mondial IBFF și câștigarea campionatului european unde am reușit să fiu și campion absolut. 
II: Cum te documentezi pentru a progresa de la un concurs la altul?
AS:  Studiez literatură de pe Internet, vizionez filme pe  YouTube, și citesc cărți scrise de antrenori renumiți, precum Mike MENTZER, Dorian YATES, Patrick TOUR etc. 
II: Prin ce se deosebeste culturismul de alte sporturi?
AS: Deoarece încă din cele mai vechi timpuri oamenii se luptau sa aibe un corp bine sculptat cât mai armonios și cât mai bine definit, etalându-și fizicul prin competiții de fortă sau anumite demonstrații !
II: Ce inseamnă să trisezi in culturism?
AS: Una din cele mai importante reguli a lui Arnold suna de genul ”încalcă regulile“ după părerea mea, munca nu ți-o poate contesta nimeni! In acest sport fiecare are un mic secret! Dar in  competițiile mari, nu se mai tine cont de așa ceva! Nr 1 este aplaudat și respectat de toți!
II: Cum apreciezi juriile concursurilor la care ai participat?
AS: Uneori mi se par foarte subiective și ai impresia ca munca nu îți e apreciata ! Însă te consolezi cu ideea ca nu ai muncit destul și mergi mai departe !
II: Cum apreciezi modul de organizare a competitiilor? Premiile cum ti se par?
AS: In România, organizarea este una mediocra cu excepția Wings of strenght care m-a impresionat și pro nutrition ! 
II: Salile de antrenamente sunt cele la care te-ai gandit ca dotare?
AS: Dacă dorești sa faci performanța Reușești și cu 2 3 aparate o bara și careva gantere ! Da , sala care ma antrenez este una modesta dar e ceea ce trebuie !
II: Te-ai gandit sa ai un canal al tau pe YouTube cu demonstratii facute de tine?
AS: Da , m-am gândit însă nu am de gand sa fac deoarece sunt prea mulți guru ai sportului asta , care nu au pic de experiența in competiții, sau arată deplorabil! 
II: Ce muzica asculti?
AS: Toate genurile 
II: Ce filme iți place sa vizionezi?
AS: Acțiune, sf, comedii 
II: Daca ai carnet de sofer, cât de mult iti place sa conduci masina?
AS: Extraordinar de mult, chiar ma relaxează condusul
II: Ai mai practicat alte sporturi inainte de a te apuca de culturism?
ASDa .... am făcut sport de mic, fotbal e performanța înainte de culturism .
II: Crezi că sportul influențează pe viitor zestrea genetica a urmasilor individului?
AS: De obicei din ce am citit prin cărți și studii, ei vor fi mult mai înzestrați genetic ca părinții, deoarece gena evoluează, probabil aveți și dumneavoastră multe cunoștințe cum aveți tangente cu sportivi mari.
II: Sunt factori de risc?
ASDaa, sunt mulți alți factori care ar trebui luați in contisedera , precum alcoolul, mereu face victime! La volan etc. Cei mai mulți oameni mor din cauza zahărului, a obezității și apoi a tutunului.
II: Suplimentele si celelalte substante mai mult sau mai putin interzise suplinesc munca sportivului la sala?
ASFie consumi, fie nu, munca nu trebuie sa ti-o conteste nimeni! Geneticul iar... sunt sportivi și la mr Olympia care consuma cantități imense și sportivi înzestrați genetic care consuma foarte puțin! Asta ne face diferiți! Iubim sportul însă are și el riscurile lui!.
II: Cum s-a ajuns aici?
ASMulți nu citesc și bagă după ureche sau bagă după cum spun x y sau z... fără sa aibe cunoștințe deloc ! Și de asta apar cazuri  ...
II: Asumarea riscurilor o face fiecare, nu?
ASFiecare suntem in măsura sa ne asumăm deciziile luate, riscurile sau alte lucruri ! Chiar și cei de la mister Olympia categoria OPEN, nu discuta despre ei însă nu neagă folosirea lor !
II: Ce părere ai despre substantele ajutatoare legale utilizate de sportivi?
AS: Nu sunt contra lor, deoarece in orice sport se folosesc, va dau un mic exemplu , am făcut fotbal de perfomanta, in anii '80 sau '90 un sportiv alerga 5, 6 sau 7 km in 90 minute, acum in zilele noastre vezi sportivi care aleargă și 15 16 km.
II: Si oamenii gresesc uneori.

AS: Sportul a evoluat mult iar populația nu are cunoștințele necesare să inteleagă! Au rămas cu niște idei vechi preconcepute și judecă anumiți oameni care traiesc și iubesc pentru a face sport.
II: Care este motto-ul tau de viață?
AS: O muncă perseverentă învinge tot!
II: Ce sfat dai tinerilor care vor sa inceapă drumul greu al acestui sport?
AS:  Să nu renunțe la visul lor! Sa muncească pană la epuizare, iar rezultatele nu vor întârzia sa apară. 
II: Cum te vezi peste 10 ani in acest sport?
AS: Ca și acum, dornic sa mă lupt cu cei mai buni sportivi !
II: Cum va fi anul 2020 pentru culturistul Alexandru SUCUTĂRDEAN?
AS:   Doresc sa urc pe scenă si să  concurez la Mister Olympia și sa încerc sa optim cardul pro !

Ii multumesc lui Alexandru SUCUTĂRDEAN pentru ca mi-a raspuns la intrebari si cred ca în acest fel citirorii bloguluii acesta au un bun prilej de a cunoaste un sportiv valoros, un culturist care face sport dupa ce profeseaza meseria de jandarm, pentru care s-a pregatit si le face pe amandoua la acel nivel care sa-i permita sa evolueze la nivelul cel mai inalt în amandoua.


(05 decembrie 2019)

No comments:

Post a Comment