Saturday, November 17, 2018

Expoziția pictorului Dorin APREUTESEI

Pictorul Dorin APREUTESEI are o expoziție în intervalul 6 - 19 noiembrie 2018 la Centrul Militar Național, sala Foaier, unde expune  39 de lucrări selectate dintr-o mulțime de tablouri în ulei. realizate de la precedenta expoziție din 2017 până acum.
Am vizitat expoziția joi 15 noiembrie 2018 și am privit cu mare atenție fiecare tablou și am toate argumenteșe să concluzionez că:
- pictorul Dorin APREUTESEI este o prezență specială în artele viziuale de la noi;
- pictorul Dorin APREUTESEI vine în acest an cu un suflu nou în culoare și compoziție;
- pictorul Dorin APREUTESEI abordează teme în care privitoarul recunoaște poezia locurilor;
- pictorul Dorin APREUTESEI știe să puncteze elemente definitorii în fiecare tablou;
- pictorul Dorin APREUTESEI stăpânește arta detaliului concentrat în zone bine delimitate;
- pictorul Dorin APREUTESEI trăiește prin tablourile sale, numai așa se explică profunzimea din ele.
Expoziția din anul acesta evidențiază un pictor Dorin APREUTESEI, matur, care are un drum al lui bine definit, care dă dovadă de o exigență cu totul specială în a alege subiectele, a defini atmosfera și mai ales în a transmite emoții cu o anumită intensitate. Am plecat profund impresionat de la expoziția pictorului Dorin APREUTESEI, mai ales că acolo am găsit valurile mării așa cum mi le închipuiam și razele lunii care răspândeau o anumită liniște peste un spațiu, nemișcat rămas  suspendat în timp,


Tabloul cu Meteora are exact atmosfera pe care o știam și pe care am resimțit-o în acea zi de joi, nealterată, mai puternică și mai vie  ca niciodată. Am a mă lăuda că dacă am 100 de tablouri nesemnate în față cu o probabilitate de peste 97% îl voi alege corect pe acela al lui Dorin APREUTESEI, căci am deprins ce are el special și unic în arta lui.


(17 noiembrie 2018)

No comments:

Post a Comment