În culturism își concentrează:
- sportivii care se pregătesc pentru a ajunge în formă maximă pe durata competițiilor selectate;
- organizatorii de competiții pentru a le face cât mai atractive;
- publicul care alocă mtimp pentru a participa în sălile unde au loc competițiile;
- mass-media care își propună să relateze despre competițiile de culturism.
Este momentul să se vorbească despre atractivitatea competițiilor românești de culturism, căci în raport cu numărul sălilor și a cluburilor sportive, amploarea manifestărilor este mult mai redusă, ceea ce arată că la nivel organizatoric se înregistrează minusuri.
Un prim minus este dat de faptul că premiile ce se oferă celor care ocupă poziții de podium sunt mici, deci nu stimulează. Nimeni nu spune să fie de mărimea celor de la Mr. Olympia unde anul acesta Shawn RHODEN a încasat 400.000$.
Un al doilea minus este legat de faptul că marii învingători rămân în anonimat după ce se termină competițiile din moment ce ziarele și televiziunile nu alocă spații importante rezultatelor și nu prezintă pe campioni așa cum ar trebui.
Un al treilea minus este determinat de faptul că la noi nu sunt frecvente demonstrațiile campionilor în spectacole unde să apară în fața a numeroși spectatori și să li se ofere onorarii substanțiale.
Un al patrulea minus se vede din concurența redusă la categoriile unde se organizează competiții, fiind foarte puține cazurile în care numărul concurenților depășește 30 de sportivi.
Concentrarea eforturilor în culturism este o mare problemă și se impune schimbarea mentalității pe toate palierele, la sportivi, la organizatori, la forurile conducătoare, la managerii de săli și cu atât mai mult la nivelul mass-media.
(10 noiembrie 2018)
No comments:
Post a Comment