Friday, January 27, 2023

Televiziunile de știri nu informează!

Mai toate televiziunile de știri susțin că informează, deși ele nu fac așa ceva pentru că sunt lipsite de :
- proceduri,
- profesionalism,
- verificări,
- exigență,
- etică,
- management.
Voi da un exemplu de zgomot, nu de informație.
Pe 20 ianuarie 2023, la PRO TV la ora 8:21 o știristă și un nene prezentau cum un medicament, fără să-i spună numele, ca să nu facă reclamă, este folosit de diferite copile sau mai puțin copile pentru a slăbi. Și respectivii au trăncănit, au trăncănit, au trăncănit, dar ideea era că medicamentul:
- este neadecvat pentru diete de slăbire,
- lipsește din farmacii deși diabeticii au nevoie de el,
- are efect doar cât e folosit.
Acolo se trăncănea cât cuprinde, dar nespunând despre ce este vorba, am rămas cu ochii în soare. A informa, în opinia mea înseamnă cu totul și cu totul altceva, adică să pui concret ce și cum și eu să iau decizii să mă feresc.
În data de 27 ianuarie la ora 16:51 pe Antena 1 s-a spus ceva despre medicamentul pentru diabet, dar probabil, fiind mai profesioniști, nu aiuriți ca cei de la PRO TV, au zis că este vorba de medicamentul numit OZEMPIC. 
Eu știu că televiziunile au reclame de la diferite supermarketuri, de la diferite companii și ele din reclame trăiesc. De aceea, pentru a nu pierde reclamele sunt în stare de orice, inclusiv de a se prostitua, când în realitate prin profesionalism anumite chestiuni se ocolesc cu eleganță. Când se face contractul de difuzare a reclamelor se introduce o clauză prin care televiziunea își rezervă dreptul de a semnaliza nereguli cu nume și prenume. Toate firmele care vor să li se difuzeze reclamele vor accepta clauzele și totul va merge ca pe roate. Numai că cei ce fac contractele sunt mediocri și nu știu să negocieze. Chestia că fac reclamă la branduri este o inepție. Cine crede că BOSS, PRADA, DIOR, HERMES, GILLETTE, ADIDAS, NIKE, LACOSTE, PUMA, DOXA, ARMANI, GANT, SEIKO, GICCI, JAGUAR, TUMMI, CAVALLI, mai au nevoie de reclamă or e prost, ori e prost. 
Ar trebui să se înțeleagă că atunci când spunem că la lanțul de marketuri Ț e mucegai și ANPC a dat amenzi, avem dovada că nu facem reclamă și nici anti-reclamă, ci dăm o știre și cetățeanul informat va ști cum să se orienteze în viitor. Dacă restaurantele știu că li se rostesc numele, este clar că vor fi cu mult mai atente la modul cum țin curățenie în bucătărie. Dacă nu se spune niciun nume, planează suspiciuni asupra tuturor restaurantelor de pe litoral, de exemplu, deși doar unul a fost găsit cu nereguli.

(27 ianuarie 2023)
 

No comments:

Post a Comment