Tuesday, January 31, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Mariana PETRESCU

Mariana PETRESCU mi-a fost colegă de clasă în liceu. Este vorba de clasa a XI-a G de la Liceul Al. ODOBESCU din Pitești. Era o elevă deosebită, foarte ambițioasă. M-a impresionat prin capacitatea ei de a învăța și prin ambiția ei de a fi cea mai bună sau dacă nu cea mai bună, printre primele cele mai bune trei eleve din clasă. De la terminarea liceului nu am mai știut nimic despre Mariana PETRESCU. La întâlnirea de 10 ani, în 1975 am revăzut-o. Era neschimbată. Era absolventă de facultate și era profesoară. M-am bucurat pentru ea, că o fată atât de ambițioasă a răzbit în vremurile acelea grele. Eu greu mă las impresionat, dar ori de câte ori mi-o amintesc pe Mariana PETRESCU ieșind la tablă sau dând răspunsuri din bancă, aveam imaginea unei eleve sigure pe ea, care știa cât de mult învățase, cât de mult repetase, ca tot ceea ce spune să fie exact cum așteptau profesorii de la o elevă atât de silitoare ca ea.



(31 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment