Saturday, January 28, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Nicolae APOPEI

Despre profesorul Nicolae APOPEI am amintiri din vremurile când el era foarte tânăr. Eram la o ședință de partid când asistentul universitar Nicolae APOPEI a fost primit în partid. M-a impresionat cât de frumos au vorbit colegii lui din catedră despre el. Eu eram student pe atunci. Anii au trecut și am avut plăcerea ca atunci când am devenit și eu asistent stagiar, să-l cunosc pe lectorul universitar Nicolae APOPEI. El era absolvent al Facultății de Statistică de dinainte de a apare facultatea de calcul Economic și Cibernetică Economică.
Colegul meu Nicolae APOPEI avea preocupări foarte serioase legate de latura economică a informației și când am început să colaborez cu prietenul meu Andrei GOGA, am intrat în detalii la propunerea lui Andrei și am citit lucrări extrem de interesante scrise și publicate de Nicolae APOPEI.
El a susținut în anul 1975 teza de doctorat de 142 de pagini intitulată Utilizarea teoriei informației în analiza și proiectarea sistemelor informaționale economice, coordonată de marele profesor doctor docent Constantin IONESCU.
Printre lucrările elaborate de profesorul Nicolae APOPEI enumer aici cărțile:
Procesul informațional-decizional economicpublicată în Editura Academiei RSR, București, 1987, 166 pagini
Analiza și proiectarea sistemelor informaționale economice : ghid de elaborare a studiului de caz, publicată la Editura ASE, București, 1991, 19 pagini, realizată împreună cu Constantin APOSTOL,
Analiza si proiectarea sistemului informational economic : studiu de caz, publicată la Editura ASE, București, 1984, 164 pagini, realizată împreună cu Ilie NICULESCU, Octavian ZAHARIA și Constantin APOSTOL.
Trebuie să spun că atunci când s-a produse separarea celor din Catedra de Cibernetică Economică pentru a deveni membri fondatori ai catedrei de Informatică Economică, dintre toți cei care erau în colectivul de Analiză și Proiectare a Sistemelor Informaționale Economice - APSIE, numai profesorul Nicolae APOPEI a venit alături de noi, ceea ce în mintea mea, a fost un gest esențial de susținere a noastră, a celor din sub-colectivul de informatică economică, tineri la acea vreme, care nu mai suportam asuprirea care exista îb vechea Catedră de Cibernetică Economică.

(28 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment