Tuesday, January 24, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Gabriel GARAIS

Pe Gabriel GARAIS l-am cunoscut când aveam cursuri la masterul de informatică de la Universitatea Româno-Americană - URA și când am început colaborarea cu profesorul Virgil CHICHERNEA la realizarea revistei sale JSOM. Gabriel GARAIS era acel tânăr care se ocupa de primirea articolelor și de restul etapelor pe care un articol le parcurgea până să intre în paginile revistei.
Mi-am dat seama că Gabriel GARAIS este un tânăr foarte valoros, drept care am răspuns afirmativ solicitării lui de a face un stagiu doctoral împreună., deși el provenea de la o universitate privată, fiind absolvent al URA, dar era unul foarte bun, un informatician cu rezultate practice concrete excelente.
Am început stagiul doctoral și Gabriel GARAIS și-a făcut munca așa cum estimasem eu. El a elaborat teza intitulată Evaluarea proceselor de mentenanță ale aplicațiilor distribuitepe care a susținut-o în anul 2011, cu succes. Îmi amintesc că Gabriel și-ar fi dorit foarte mult ca la susținerea tezei să participe și părinții lui. Știind comportamentul celor care simt că în sală sunt prezenți părinții și-și doresc nespus de mult să-și arate mușchii, i-am sugerat lui să fie de acord ca la susținere să nu fie prezenți. A suferit tânărul Gabriel, dar a fost spre binele lui. L-am invitat o dată să fie prezent la o susținere de teză când sunt prezenți în sală și părinții și un public larg, să se minuneze și să-mi mulțumească pentru faptul că el nu a trăit clipele de umilință pe care le-au trăit cei care și-au dorit să fie admirați de părinți și familie, când se încununează cu titlul științific de doctor.

(24 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment