Monday, January 30, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Tudor BARON

Pe Tudor BARON l-am cunoscut din primul meu an de asistent stagiar. Era singurul care mi s-a adresat cu Ioane. Alții îmi spuneau IVANUȘCA, IVĂNEL sau tovarășul IVAN. Am apreciat că mă striga așa cum o făceau părinții mei. Mă simțeam și eu altcumva, nu al nimănui.
A absolvit ISEP în anul 1963. În intervalul 1963 -1966 a fost asistent universitar stagiar. În intervalul 1966 - 1969 a fost asistent universitar. În intervalul 1969 - 1973 a fost lector universitar. În intervalul 1973 -1990 a fost conferențiar universitar. Din anul 1990 Tudor BARON a devenit profesor universitar.
În anul 1970, Tudor BARON  la vârsta de 31 de ani, a susținut teza de doctorat de 203 pagini, intitulată Modelarea fenomenelor si proceselor tehnico-economice, coordonată de profesorul Manea MĂNESCU. Toată lumea știa că la Manea MĂNESCU nu veneau decât oameni absolut remarcabili ca să deruleze stagii doctorale, iar exigența acestuia privind calitatea tezelor elaborate de doctoranzii săi, era proverbială.
Sunt mândru de rezultatele colaborării mele cu profesorul Tudor BARON, iar aici voi enumera câteva dintre lucrările pe care le-am realizat și Tudor BARON a fost coautor. Am avut un stil de lucru din care am învățat că nimic nu este bătut în cuie, până nu este disecat și analizat cu mare atenție, căci o eroare, oricât de mică te compromite și nici o mie de ape nu te spală. Printre lucrările realizate, enumer aici:
Ion IVAN, Tudor BARON, Alexandru BALOG - ISO 9000 and Capability maturity model for software: approaches to quality management and process improvement,  The Proceedings of the 2th International Symposium of Economic Informatics Software Engineering and Applications, Bucharest, 10-13 May, 1995, INFOREC Printing House, pp. 126 – 130
Ion IVAN, Tudor BARON, Alexandru BALOG - Analiză comparată a modelelor  de fiabilitate software, Lucrările Simpozionului Internațional de Informatică Economică, 19-22, Mai 1993, Editura Centrul Editorial Tipografic ASE, Bucureşti, 1993, pg. 131-135
Ion IVAN, Tudor BARON, Alexandru BALOG - Mentenabilitatea produselor program, Teorie şi practică economică, nr. 4, 1982, pg. 23-30
Ion IVAN, Tudor BARON, Alexandru BALOG - Reutilizarea produselor-program, Teorie şi practică economică, nr. 2, 1984, pg. 40-45
Ion IVAN, Tudor BARON, Alexandru BALOG - Sistemul caracteristicilor de calitate a produselor program, Revista Română de Statistică, nr. 1, 1982, pg. 29-43.
Ion IVAN, Tudor BARON, Alexandru BALOG - Software Reliability Evaluation, Economic Computation and Economic Cybernetics Studies and Research, vol. 18, nr. 3, 1983, pp. 35-46.
Ion IVAN, Tudor BARON, Andrei GOGA, Alexandru BALOG - Constantin Baron, Costul calitatii produselor program, Teorie şi practică economică, nr. 4, 1986, pg. 31 - 36
Ion IVAN, Tudor BARON, Alexandru BALOG - Evaluarea calității produselor program, Revista Economică, nr. 17, 1982, pg. 6-8
Ion IVAN, Tudor BARON, Andrei GOGA- Modelarea costului calității sistemelor de programe, Studii şi Cercetări de Calcul Economic şi Cibernetică Economică, vol. 23, nr. 2, 1988, pg. 21-31.
Viața a fost nedreaptă cu profesorul Tudor BARON, dar în mintea mea el este acea figură luminoasă și caldă de la care am învățat foarte multe lucruri despre practica evaluării fiabilității în general, pentru ca eu și bunul meu prieten Alexandru BALOG să ducem acele elemente esențiale spre fiabilitatea software, care este cu totul altceva, căci produsele software nu au uzură fizică, aspect care schimbă totul.

(30 ianuarie 2023) 

No comments:

Post a Comment