Tuesday, January 31, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Mircea PETRESCU

Mă mândresc că am fost contemporan cu profesorul Mircea PETRESCU de la catedra de Calculatoare din Universitatea Politehnica București.  Profesorul universitar Mircea PETRESCU era un personaj de legendă în informatica românească prin faptul că a fost unul dintre cei care au fundamentat programul politic de dezvoltare a informaticii românești, însușit de partidul comunist și care a fost transpus în viață. dacă aveam informatică în vremurile comuniste, lui Mircea PETRESCU i se datora foarte mult.
Am fost extrem de încântat când fiica mea mi-a zis că face disciplina de Baze de date cu profesorul Mircea PETRESCU. I-am explicat eu cine este Mircea PETRESCU pentru informatica românească și mi-am exprimat regretul că lumea nu înțelege că facultățile de calculatoare, de informatică teoretică și de informatică economică, dar și liceele de informatică, au avut câțiva ctitori, printre acre Mircea PETRESCU este la loc de cinste. Este foarte ușor acum de zis diverse, dar aș fi tare curi=ios să văd că în ultimii 30 de ani cineva îmi enumeră și mie o idee revoluționară pentru un domeniu oarecare din spațiul mioritic. Nu cred că are cineva ceva de zis. Noi, ne învârtim în jurul cozii, exact cum se pun borduri și se schimbă borduri, fără a se face ceva esențial.
Am scris mai demult un articol amplu despre marele profesor Mircea PETRESCU, căci așa am simțit eu la acel moment și mai ales că respectul meu pentru Mircea PETRESCU era imens și este și azi. Într-o zi, am primit un telefon. De la celălalt capăt al firului, domnul profesor Mircea PETRESCU mi-a mulțumit pentru ceea ce scrisesem eu în articol. M-am bucurat atunci pentru telefon, dar mai ales, m-am bucurat pentru faptul că omul implicat nemijlocit în luarea deciziilor de dezvoltare a tehnicii de calcul în România, îmi certifica faptul că eu am înțeles corect cum au stat lucrurile acum multe decenii în urmă.

(31 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment