Wednesday, January 25, 2023

Redenumirea fișierelor și digitalizarea

Când nu am avut o concepție clară despre digitalizare, am creat fișier, am scanat documente și le-am făcut fișiere, fișiere cărora le-am dat denumiri dintre cele mai variate, cât mai aproape de semnificația conținutului lor. Constatăm că avem o mare varietate de denumiri de fișiere și cu cât varietatea e mai mare:
- riscul de a avea fișiere cu denumiri foarte apropiate este mare,
- regăsirea conținutului care ne interesează devine mai dificilă,
- controlul redundanței scade vertiginos.
La un moment dat, ne vine ideea să redenumim fișierele pentru a avea structuri de nume de fișiere care respectă o regulă, zicem noi, infailibilă, care ne ajută:
- să regăsim rapid ceea ce ne interesează,
- să controlăm redundanța, adică să nu avem același conținut în mai multe fișiere cu denumiri diferite.
Redenumirea fișierelor este o treabă extrem de grea, de aceea:
- copiem toate fișierele existente,
- redenumim fișierele copiate,
- fișierelor de bază sau martor le adăugăm la nume o literă să rezulte că sunt deja redenumite.
Numai după ce am făcut verificarea de o mie de ori, fișierele redenumite vor deveni fișiere de lucru, iar fișierele martol, cele care au fost redenumite, vor fi arhivate, nu șterse.

(25 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment