Monday, January 30, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Victor PLOAE

L-am cunoscut pe profesorul Victor PLOAE în vremea când lucram la proiecte TEMPUS. El era mai întâi decan la Facultatea de Științe Economice și apoi a fost prorector la Universitatea Ovidius din Constanța. Am colaborat foarte bine, căci noi am și fost parteneri în cadrul proiectului TEMPUS EPROM. Profesorul Victor PLOAE era un om temeinic, excelent cunoscător al teoriei și practicii economice, având multe rezultate importante, care și-au găsit locul în paginile articolelor și cărților scrise și publicate de el. Când am avut niște ore de informatică, mai precis de managementul calității software, la un curs de master la Facultatea de Științe Economice, am văzut realizările sale, dar și poziția specială a profesorului Victor PLOAE în acea instituție de învățământ superior. M-a impresionat grija lui față de mai tinerii săi colegi și modalitatea în care îi mobiliza să scrie articole, să facă proiecte și să deruleze cicluri de cercetare științifică autentică.
Victor PLOAE a coordonat doctorate în cadrul Universității Al. I CUZA și discutam de modul în care el se asigura ca doctoranzii să vină cu soluții originale.
Rareori mi s-a întâmplat să întâlnesc oameni de caracter, așa cum era profesorul Victor PLOAE, care dacă zicea ceva, acel ceva rămânea bătut în cuie. Mă refer la o situație pe acre am discutat-o referitoare la participarea sa cu o prelegere la Universitatea de Vară a Studenților Economiști, organizată la Tușnad de Fundația PRO OECONOMICA. Am discutat. A promis că vine. La momentul fixat, i-am dat telefon. Totul era pregătit până în cele mai mici detalii. Prelegerea sa a fost extrem de interesantă.
Într-un an, am fost la Universitatea din Atena și s-a întâmplat ca într-o după amiază să ne prindpă cutremurul la etajul al VII-lea din Hotelul Vienna din Piața Omonia. Am remarcat calmul lui Victor PLOAE pe toată durata cât clădirea a fost zgâlțâită. Știu că după aceea am mers la o bere Heineken.

(30 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment