Monday, January 23, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Ion RIZEA

Ion RIZEA a fost secretar șef al Facultății de Planificare și Cibernetică Economică în intervalul 1987 - 1990. Îl cunoșteam de pe vremea când făceam doctoratul căci era la biroul care se ocupa cu trimiterea în diferite locuri ale documentelor legate de susținerea tezelor de doctorat. Mă refer la obținerea avizului comitetului municipal de partid, care presupune ca din ASE să plece o documentație care să scoată în evidență că doctorandul este:
- membru de partid,
- un tip cu profil moral-politic corespunzător,
- cu calificative foarte bine în ultimii ani,
- antrenat în activități politice.
Ca secretar șef de facultate aveam o relație excelentă, căci la un moment dat, când am fost naș de botez la o copilă, acum doctor stomatolog, la biserica CAȘIN unde botezam era și Ion RIZEA cu niște studenți ai grupei mele, căci un tinerel student în anul al III-lea își boteza pruncul.
Înainte de 1989 nu se găseau alimente în piață. Eu aveam un ARO 244D și făceam cumpărături de cartofi de la Lungulețu, nu numai pentru mine. Am plecat la un moment dat cu domnul Ion RIZEA să puăm cartofi și am trecut pe diferite străzi ale Bucureștiului și pe unde trecea, Ion RIZEA spunea că aici locuiește X, colo locuiește Y, dincolo locuiește Z. Când am trecut pe bulevardul Ștefan cel Mare, domnul Ion RIZEA mi-a zis că la blocul pe care mi l-a arătat cu degetul, locuia T. Atunci a început să-mi zică despre T, că la un moment dat mi-a făcut un mare rău acel profesor T. Acel T mi-a furat avizul favorabil al comitetului de partid, căci dorea să mi se anuleze susținerea tezei de doctorat, căci avea el un interes. Eu știam că T era un gunoi, dar să decadă în halul acesta nu credeam. De fapt, T a făcut rău la toată lumea, iar Cineva l-a pedepsit pe nemernic.
Am ajuns la concluzia că adevărurile ies la suprafață ca uleiul, căci după 10 ani am aflat cine dorea să-mi facă rău. Tot așa, dar în alt context, am aflat cine m-a turnat la securitatea bolșevică, pe mine și pe alți doi colegi că unelteam contra orânduirii de stat, lucru care s-a dovedit un fals grosolan, căci noi eram preocupați cu învățătura. Trecuseră 15 ani.



(23 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment