Tuesday, January 31, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Paloma PETRESCU

În vremea în care am fost director la Direcția de Informatizare din Ministerul Educației, am avut onoarea s-o cunosc pe profesoara Paloma PETRESCU, care preda, mi se pare chimie la Liceul cel mai bun din Constanța, mi se pare Liceul Mircea cel Bătrân. Profesoara Paloma PETRESCU era secretar de stat, funcție politică, desigur.
M-a impresionat la profesoara Paloma PETRESCU momentul în care vorbind fiecare de locul de muncă de unde proveneam, când a aflat că eu sunt profesor la Facultatea de Cibernetică, a pronunțat un nume: Daniel VERNIȘ. Îi fusese elev și nu orice fel de elev, ci unul foarte bun. I-am spus că Daniel VERNIȘ mi-a fost student și acum îmi este doctorand. Am apreciat că profesoara Paloma PETRESCU reținuse un nume de elev excepțional din promoțiile cu care lucrare cândva, căci Daniel VERNIȘ terminase liceul cu cel puțin zece ani înaintea momentului discuției noastre. Am apreciat că pe poziția de secretar de stat, profesoara Paloma PETRESCU și-a văzut de treburile sale și când a fost cazul, m-a sprijinit în a duce spre licee acele licențe Microsoft care au iscat un imens scandal, căci ele se uzau moral prin nefolosire și lumea nu înțelege cum îți scapă printre degete o resursă imensă. Profersoara Paloma PETRESCU a văzut că acele kituri erau acrtofi fierbinți și am derulat rapid toate operațiunile pe care funcționarii primitivi nu le înțelegeau și rapid, cu ajutorul său, s-a rezolvat o grea problemă, căci Paloma PETRESCU era o femeie extraordinar de inteligentă și de bine intenționată, în oceanul de mediocritate din acel minister



(31 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment