Thursday, January 26, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Marius VETRICI

Marius VETRICI a fost studentul meu. Este un programator de excepție. L-am remarcat în momentul când la un curs de Limbaje de asamblare am propus o problemă legată de transmiterea de parametri la apelul procedurilor, folosind lista de adrese a parametrilor și el a furnizat o soluție foarte bună. Mi-am zis că dacă vreodată voi avea posibilitatea să lucrez cu el, o voi face cu cea mai mare plăcere.
Marius VETRICI  făcut lucrarea de licență și lucrarea de disertație cu alți colegi, dar mi-a revenit mie cinstea să lucrez cu el în stagiul doctoral.
Am avut o colaborare foarte bună. Îmi aduc aminte că el avea un blog și acolo a pus o definiție pe acre a folosit-o și în teza de doctorat. Când i s-a pus teza la analiza automată de autoplagiat, a rezultat că în teza sa este un coeficient de 0,03% autoplagiat. Un nene din ASE, căruia îi refuzasem eu ceva, ceea ce l-a deranjat, de pe poziția sa de prorector, mi-a scris că s-a identificat acel 0,03%, dar nu este nicio problemă, căci se acceptă teze unde coeficientul este de până la 5%, parcă. El a vrut să-mi dea peste nas. Eu i-am scris lui Marius VETRICI să schimbe definiția, el a schimbat-o și acel coeficient a luat valoarea zero.  Marius VETRICI este un om foarte deștept și nu stătea el în acea propoziție, căci avea rezultate cu mult mai valoroase, ce nu le inclusese în teză ca să nu depășească numărul de pagini.
Știu că acel nene, după ce s-a pensionat, m-a căutat, dar am fost destul de clar că nu vreau să discut cu el sub nicio formă și dacă eu aș face un serial cu 100 de gunoaie care mi-au pus piedici, el ar fi printre ele cu siguranță. 
El a susținut o teză de doctorat de 179 de pagini plus anexe, intitulată Modele pentru estimarea duratei proiectelor de dezvoltare software, în anul 2012, unde a folosit foarte mult din rezultatele concrete pe care el le-a obținut în activitatea sa practică.
Marius VETRICI are o familie frumoasă cu doi băieți frumoși, cuminți și deștepti ca tăticul lor. A fost pentru mine o reală plăcere să colaborez cu Marius VETRICI, căci el înțelegea exact despre ce este vorba și acționează în consecință. 
La susținerea tezei în catedră, căci așa era pe atunci, trebuia obținut avizul catedrei, l-am rugat să nu stea cu mâinile în buzunare, să nu bage degetele în nas, să nu se sprijine de calorifer, să nu se scarpine pe la șoricel, să pregătească videoproiectorul pentru a nu fi pus în situația neplăcută de a nu avea acces la slide=urile cu teza de doctorat după care să vorbească. Marius VETRICI s-a uitat la mine și a spus că el știe să facă o prezentare. Eu i-am spus, că am zis toate cele, pentru a nu-mi reproșa că nu i-am spus. Prezentarea lui a fost impecabilă. Cel ce i-a urmat la prezentarea unei alte teze de doctorat, s-a sprijinit de clalorifer, și-a mâncat biluțele de muci, s-a scărpinat pe la cocoșel și ceea ce a fost cel mai nasol, a venit cu un laptop care avea un sistem de operare ce nu era compatibil cu videoproiectorul și a trebuit să vorbească fără a avea planșe. După prezentarea respectivului, care a și fost întreruptă de conducătorul acestuia de doctorat, Marius VETRICI mi-a zis că a înțeles de ce l-am atenționat...





(26 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment