Wednesday, January 25, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Emilia STANCIU

Emilia STANCIU a fost studentă la Facultatea de Planificare și Cibernetică Economică cu mult înainte de 1989 și o știam ca pe o studentă cu o medie astronomică. Am avut ocazia să o reîntâlnesc după Revoluție. Am discutat cu ea și m-a întrebat dacă ar avea posibilitatea să facem un doctorat împreună, așa cum făcea colega ei de serie Paula APREUTESEI. Știind că ea este o excelentă programatoare la un centru de calcul de la o mare bancă de la noi din țară, am zis că există această posibilitate. Ne-am pus pe treabă și a realizat o teză de 211 pagini, intitulată Evaluarea nivelului de reutilizare a componenetelor în sisteme de programe, pe care a susținut-o cu succes în anul 2003, mai precis în 5 mai 2003. Cu foarte mulți ani în urmă, am elaborat pe tema reutilizării software niște materiale și doream să văd care sunt implicațiile noilor tehnologii de programare în problematica reutilizării de componente și mai ales să vedem:
- când e eficient să reutilizezi,
- cum este influențată productivitatea programatorilor,
- care este legătura dintre calitate și reutilizare.
Materialul realizat de mine cândva este referit prin:
Ion IVAN, Tudor BARON, Alexandru BALOG, Reutilizarea produselor-program, Teorie şi practică economică, nr. 2, 1984, pg. 40-45
Am fost impresionat de modul în care Emilia STANCIU a reușit să deruleze cercetarea pe această problemă și modul în care a verificat toate ipotezele avansate, folosind seturi de secvențe de programe dintre cele pe care ea le scria acolo la centrul de calcul din bancă. Am fost foarte încântat de colaborarea cu această tânără valoroasă, ceea ce mi-a dovedit că un om de nota 10 merge pe stradă de nota 10, scrie o scrisoare de nota 10, face o ciorbă de fasole de nota 10, calcă o cămașă de nota 10, stropește florile din grădină de nota 10 și scrie și o teză de doctorat tot de nota 10. Ea m-a impresionat că mi-a verificat cu brio teoria despre care tocmai am amintit aici, dar și pentru seriozitatea cu care a lucrat în anii cât am colaborat. ori de câte ori am rugat-o să elaboreze un material pentru o revistă, a făcut acest lucru fără nicio dificultate și când a fost să susțină teza în catedră, colegii mei, au apreciat munca lui Emilia STANCIU.


(25 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment