Monday, January 23, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Ana RĂDULESCU

Ana RĂDULESCU a fost secretară șefă la facultatea de Planificare și Cibernetică Economică în intervalul 1976 - 1987. În secretariatul facultății în toți acești ani a fost liniște, a fost o atmosferă distinsă, căci doamna RĂDULESCU, cu vocea sa caldă, știa să întrețină acea atmosferă de lucru, fără stres, cu sarcini precise pe care le însoțea tot timpul cu un te rog, pe care atunci, nimeni nu avea cum s-o refuze. Doamna Ana RĂDULESCU avea o rudă în RFG și când a fost acolo într-o vacanță, a adus un pliant cu prezentarea produselor de cofetărie dintr-un sătuc. M-am minunat câte tipuri de înghețată erau expuse în tot felul de cupe și în tot felul de combinații, iar noi, la cofetăria București, din buricul târgului, nu știu dacă aveam trei combinații de înghețată.
La un moment fat, m-a întrebat câți ani are fiul meu și ce număr poartă la pantofi. I-am spus și doamna Ana RĂDULESCU mi-a zis:
- Azi e ziua lui norocoasă.
A scos dintr-o plasă o cutie cu pantofi sport ADIDAS originali primiți din RFG, dar care erau prea mici pentru fiul ei. M-am entuziasmat. Am întrebat cât costă. Mi-a zis o sumă derizorie, cam la jumătate prețul pantofilor sport făcuți de fabrica Pionierul la noi. Am luat cutia cu pantofii sport. Am mers acasă și când a venit fiul meu de la liceu, i-a probat. Îi veneau perfect. Cred că ar fi dormit și noaptea cu acei pantofi superbi. Am revenit la secretariat, am dat doamnei banii. Lucrurile mergeau foarte bine. Timpul trecea. La un moment dat, când fioul meu stătea în pat, am văzut ceva suspect în talpa piciorului său. Era o pată neagră. M-am uitat și l-am întrebat. Băiatul mi-a zis că pantofii sport de atâta purtat se tociseră în talpă, făcuseră chiar o gaură, pe care el o acoperea din interior cu bucăți de copertă de caiet, care se tocea rapid. El mergea cu partea aceea din talpa piciorului pe asfaltul negru al străzii.
I-am povestit doamnei Ana RĂDULESCU și ne-am distrat, dar o altă pereche de pantofi sport ADIDAS nu am mai reușit să-i cumpăr decât după 1989.

(23 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment