Monday, January 30, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Constantin BARON

Constantin BARON mi-a fost coleg de catedră până în anul 1991. Când eu am venit în Catedra de Cibernetică Economică din ASE în anul 1971 el era lector universitar. Mie nu mi-a fost profesor, căci disciplina pe care o seminariza el, se făcea în anii mici de facultate și când eu eram boboc el nu era în catedră. 
În anul 1979 a susținut teza de doctorat de 205 pagini, intitulată Metode moderne de prelucrare a informației economice în domeniul fiabilității produselor : pe exemplul instalațiilor electro-energetice, sub conducerea prof. dr. doc. Constantin IONESCU, la 41 de ani.
Constantin BARON a fost asistent universitar stagiar în intervalul 1963 - 1965.
Constantin BARON a fost asistent universitar  în intervalul 1965 - 1970.
Constantin BARON a fost lector universitar  în intervalul 1970 - 1981.
Constantin BARON a fost conferențiar universitar  în intervalul 1981 - 1992.
Constantin BARON a devenit profesor universitar  în anul 1999 la 61 de ani la Universitatea Creștină Dimitrie CANTEMIR, Bucureşti.
În vremea când eram asistent stagiar m-am bucurat de prietenia colegului meu mai mare și cu mai multă experiență didactică, lectorul universitar pe atunci, Constantin BARON.
A scris mai multe cărți din care enumer aici:
Constantin BARON, Mihaela MUREȘAN, Elena IANOȘ - SCHILLER - Bazele informaticii, Editura Oscar Print, 2001, 412 pag
Tudor BARON, Alexandru BALOG, Ion IVAN, Constantin BARON - Informatica economica : fiabilitatea produselor program, Editura ASE, 1985, 60 pag.
Colegul meu Constantin BARON era de departe un tip distins, cu vorbă caldă, care știa cum se pun problemele și ori de câte ori era cazul discutam și-mi arăta niște lucruri. Consider că de la el am învățat foarte multe despre relațiile pe care trebuie să el am cu cei din jurul meu, căci lumea nu are numai culorile alb și negru și există și nenumărate nuanțe ale altor culori, nu neapărat nuanțele de cenușiu, iar eu trebuie să fiu extrem de atent ce culori aleg și cum mă poziționez. Eram tânăr și mi-au prins bine sfaturile sale.


(30 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment