Sunday, January 22, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Alina CHITNER

Alina CHITNER a fost colega mea de studenție, care m-a impresionat prin personalitatea ei puternică, prin comportamentul său distins și prin dorința sa de a deveni o profesionistă adevărată după terminarea facultății.
S-a nimerit să fiu de multe ori în sală la examenele care aveau și probe orale și am urmărit cum colega mea Alina CHITNER răspundea la subiectele de pe bilet și la întrebările suplimentare puse de profesori și vedeam cum studenta foarte bine pregătită Alina CHITNER arăta prin răspunsurile sale că a învățat carte, exact așa cum și-a dorit.
S-a întâmplat pe când eram în anul al IV-lea, la examenul de Planificarea economiei naționale să asist la o scenă extrem de ciudată. Colega mea Alina CHITNER a răspuns la subiectele de pe bilet, obținuse și o notă bună la lucrarea scrisă, căci examenul avea scris și oral. În vremurile acelea, dacă profesorul îți întindea carnetul fără să treacă nota în el, însemna că ai picat examenul. Profesoara de Planificare, o doamnă extrem de distinsă și de corectă, i-a întins carnetul Alinei. Cred că Alina era convinsă că nu a promovat examenul. Atunci a rugato pe doamna profesoară s-o mai asculte. Doamna profesoară a mai ascultat-o și Alina CHITNER îi răspundea perfect la întrebări. Doamna profesoară i-a întins carnetul fără să treacă notă. Alina, iar a rugat-o să-i pună o întrebare. I s-a pus întrebarea, Alina a răspuns și iar i s-a întins carnetul fără să i se treacă nota. Scena s-a repetat de vreo patru ori, până când profesoara a invitat-o pe Alina să părăsească sala. Nu mai înțelegeam nimic. Alina CHITNER răspunsese foarte bine și totuși nu i se trecuse notă în carnet, adică picase examenul.
Era foarte supărată Alina, când am ieșit eu din examen. Învățase foarte mult. În zilele următoare se consolase cu ideea că trebuie să vină la restanță. Și eu i-am spus că nu am înțeles nimic din ce se întâmplase, căci ea răspunsese perfect și la subiectele de pe bilet și la toate întrebările suplimentare. A urmat un alt examen. Alina a susținut examenul, profesorul i-a trecut nota în carnet. Pe vremea noastră, luai carnetul, mulțumeai și ieșeai din sală. Abia afară deschideai carnetul să vezi ce notă ai obținut. Când a deschis Alina carnetul, a avut surpriza să vadă că la Planificarea economiei naționale luase nota 10(zece). Ea a fost ferm convinsă că netrecându-i-se nota, picase examenul. Cred că profesoara evaluase răspunsurile cu mult înainte și trecuse nota în catalog și pe carnet, iar Alina CHITNER nu a observat, cum nici noi ceilalți nu am observat.

(22 ianuarie 2023)

No comments:

Post a Comment