Tuesday, January 24, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Paula APREUTESEI

Paula APREUTESEI a fost studenta mea. La terminarea facultății, a realizat o lucrare de licență, cum se zice acum, legată de modelarea costurilor pentru produsele software. Era ceva de avangardă în vremurile de atunci.
Peste ani, am reîntâlnit-o pe Paula APREUTESEI și ea și-a exprimat dorința să realizăm un stagiu doctoral. Am fost de acord să continuăm munca întreruptă aproape 20 de ani. Așa se face că am început să ne ocupăm de tema costurilor software, dar în contextul existenței rețelelor de calculatoare și ale internetului.
Paula APREUTESEI lucra în acel timp la Microsoft România și avea o poziție importantă acre îi permitea acces la multe elemente care o duceau spre structuri de modele de costuri pentru produse și servicii informatice, care folosind creativitatea sa, deveneau extrem de spectaculoase.
Îmi aduc aminte că în planul de pregătire a doctoratului avea un examen de Rețele de calculatoare și eu am zis să propun o comisie formată din profesori acre aveau în posturile lor didactice exact probleme de rețele de calculatoare, drept care am propus o comisie formată din profesorii Trandafir MOISA de la Politehnică și Victor PATRICIU de Academia Tehnică Militară. Cred că prorectorul care a dat aprobarea comisiei o fi întrebat pe cei din colectivul de Sisteme de calcul de ce nu e niciunul de acolo în comisie și de ce eu am preferat să invit doi profesori din exteriorul ASE. Am fost chemat la rectorat și am zis că voi propune pe al patrulea membru, în persoana profesorului Ion Gh. ROȘCA, pe atunci prorector al ASE. Toată lumea a fost de acord, dar afirmația mea că eu nu-i recunoșteam pe cei ce vociferaseră ca specialiști în rețele de calculatoare, le-a ajuns la urechi, cu siguranță.
În anul 2000, Paula APREUTESEI a susținut teza de 149 de pagini, intitulată Modele de estimare a costurilor software pentru aplicatii de retea, în fața unei comisii meseriaș alcătuită de mine și m-am bucurat că ea a fost apreciată de cei care contează, adică de specialiști Microsoft de peste baltă, cum zicem noi ironic Oceanului Atlantic.
Am ținut legătura cu Paula și o țin și acum, căci soțul ei este un renumit pictor șli ori de câte ori are un vernisaj, caut să fiu prezent și să mă bucur de talentul lui.



(24 ianuarie 2024) 

No comments:

Post a Comment