Sunday, January 29, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Mihai PETRE

Nu este vorba de Mihai PETRE, dansatorul care apare în tot felul de jurii și de emisiuni unde face orice altceva decât să danseze el și cu muierea lui, ci de un Mihai PETRE care mi-a fost student undeva înainte de 1977, pe când Facultatea de Calcul Economic și Cibernetică Economică avea durata de 5 ani și se învăța atunci limbajul de asamblare al calculatorului FELIX C-256, limbaj de asamblare numit ASSIRIS.
În acele vremuri aveam aparat de filmat rusesc pe 8 mm QUARTZ și aparat de proiecție tot rusesc și făceam filme cu copiii, cu mine și mergeam cu aparatul de filmat pe oriunde aveam ocazia, căci era o plăcere și o pasiune a mea să filmez, să developez și să fac proiecția filmelor mele.
Mi-a venit ideea să fac un film de desene animate, dar să fie un film didactic, în care să explic în detaliu ce se întâmplă cu un program scris în limbajul de asamblare ASSIRIS. Un asemenea fil nu-l făceam singur. Am căutat un student foarte biun la programarea în ASSIRIS. L-am găsit în persoana lui Mihai PETRE. I-am explicat ce vreau să fac și i-am zis că într-o săptămână ar trebui să fie gata filmul.
Am pregătit totul.
Am făcut rost de inele care schimbă distanța focală a aparatului meu de fotografiat, 
Am făcut rost de un stativ ca să fixez aparatul de filmat.
Am cumpărat lămpi ca să am lumina corespunzătoare.
Am cumpărat peliculă.
Am creat un mic studiou.
L-am invitat pe studentul Mihai PETRE la mine acasă în Berceni. Eram singur. Era vacanță la elevi și soția cu copiii mei, care erau mititei, plecaseră la socrii să stea câteva zile.
A venit studentul la mine. Ne-am pus pe treabă. Fiind totul foarte clar, creare cadrelor și filmările mergeau șnur. Așa se face că în vreo patru zile, muncind din greu peste 12 ore pe zi, căci nu mai mergeam în ASE, am reușit să finalizăm. M-a impresionat studentul Mihai PETRE prin ideile lui, prin caracterul creativ, prin logica abordărilor, prin argumentele puternice pe care le prezenta atunci când trebuia să continuăm munca și se impuneau anumite schimbări.
Am dus filmul la developat. A venit ziua proiecției, care în opinia mea, a fost un succes. Am făcut proiecția în fața câtorva grupe de studenți. Colegilor mei din catedră când le-am zis despre film, nu au zis nimic. Ei aveau alte preocupări. Am participat și la o expoziție de materiale didactice. Când a fost vorba să extind treaba, mi s-a zis să scot bani din buzunar. M-am enervat și am abandonat. Am continuat mult timp să țin legătura cu studentul Mihai PETRE și de atunci am înțeles că dacă spui totul foarte clar și cel căruia te adresezi este un om destoinic, acesta va face o treabă excelentă, fără să-l toci la cap și să-l verifici până la epuizare. Mihai PETRE a fost deschizătorul de drumuri, căci după el, au urmat alți studenți cu care am scris cărți, pentru că erau foarte buni și am avut încredere unii în alții, cum a fost cu Mihai PETRE.


(29 ianuarie 2023) 

No comments:

Post a Comment